۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۷

گلوله‌ای که شیخ نمر را زیر تیغ جراحی می‌برد

"محمد النمر" اعلام کرد که برادرش شیخ نمر النمر دو هفته دیگر مورد عمل جراحی قرار گرفته و گلوله‌ای که هنگام بازداشت به سوی وی شلیک شده بود از بدنش خارج خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۶۹۴۴
صراط: "محمد النمر" اعلام کرد که برادرش شیخ نمر النمر دو هفته دیگر مورد عمل جراحی قرار گرفته و گلوله‌ای که هنگام بازداشت به سوی وی شلیک شده بود از بدنش خارج خواهد شد.

به نقل از العهد، "محمد النمر" برادر آیت الله نمر النمر روحانی مبارز عربستانی که در زندان‌های آل‌سعود به سر می‌برد در صفحه تؤیتر خود نوشته است که دوهفته دیگر برادر او شیخ نمر النمر برای خارج کردن گلوله‌ای که هنگام بازداشت به سوی وی شلیک شده‌ بود تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.
 
نهم جولای سال 2012 میلادی بود که «شیخ نمر آل‌نمر»، روحانی برجسته شیعی پس از تعقیب و حمله مسلحانه نیروهای امنیتی رژیم سعودی به خودرویی که در آن قرار داشت و او را  به منزلش می‌برد، مورد بازداشت قرار داد.
 
به‌ دنبال این حمله خودروی شیخ نمر به دیوار یکی از منازل برخورد می‌کند و خود شیخ نیز از ناحیه ران پا زخمی می‌شود تا پس از آن نیروهای امنیتی سعودی وی را بار دیگر بازداشت و او را در بیمارستان نیروهای امنیتی ریاض بستری کنند.
 
پس از دستگیری شیخ نمر اعتراضات مردمی زیادی در مناطق شرق عربستان انجام شد. شیعیان بلافاصله به خیابان‌ها ریختند و نیروهای امنیتی رژیم سعودی به‌شدت آنها را سرکوب کردند، به‌گونه‌ای که تنها در روز اول بازداشت سه نفر از معترضان کشته شدند.
 
دادگاه جنایی عربستان 23 مهرماه جاری حکم اعدام تعزیری شیخ نمر را صادر کرد. صدور این حکم با واکنش‌های گسترده جهان اسلام روبرو شد و مردم و شخصیت های مذهبی و سیاسی نسبت به اجرای این حکم و شلعه ور شدن اعتراضات به رژیم آل سعود هشدار دادند.
منبع: تسنیم
برچسب ها: نمر گلوله