۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴

بازیگر قلاده‌های طلا در یتیم‌خانه ایران +تصاویر

این روزها علیرام نورایی دومین همکاری سینمایی اش با ابوالقاسم طالبی را در فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» تجربه می کند.
کد خبر : ۲۱۷۱۱۲
صراط: علیرام نورایی بازیگر جوان سینمای ایران از سال 1375 فعالیت خود را در زمینه تئاتر شروع کرد و همچنین فعالیت سینمایی خود را در سال 1384 با ایفای نقش در فیلم سینمایی «گرگ و میش» آغاز نمود. بازیگری در فیلمهایی چون :«استرداد»، «هشتمین روز هفته»، «قلاده‌های طلا»، «گلوگاه شیطان» و «نفوذی» را می توان در کارنامه هنری او دید.
 
بازی علیرام نورایی پس از حضور در فیلم «قلاده های طلا» بیشتر دیده شد. «قلاده های طلا» تنها فیلم موفق در سینمای ایران است که تا به امروز در مورد حوادث سال 88 ساخته شده است. اما نورایی دو سال قبل در مصاحبه ای گفته بود: بعد از بازی در فیلم سینمایی «قلاده های طلا» ابوالقاسم طالبی بدون آن که بخواهم من را به حاشیه کشاندند. این در حالی است که همیشه سعی کرده‌ام از حاشیه فاصله بگیرم، اما بعد از بازی در این فیلم برخی از دوستان رفتارهایی کردند که من به طور ناخودآگاه به حاشیه کشیده شدم. هرچند در برابر رفتار این دوستان تلاش کردم که سکوت کنم، اما به جایی رسیدم که ترجیح دادم با مصاحبه پاسخ این دوستان را بدهم. هرچند بازی در «قلاده های طلا» سبب شد سال سختی را پشت سر بگذارم اما هیچ وقت از بازی در این فیلم پشیمان نیستم.
 
این روزها علیرام نورایی دومین همکاری سینمایی اش را با ابوالقاسم طالبی در «یتیم‎خانه ایران» تجربه می کند. فیلمبرداری بخش‌های مربوط به  یتیم‎خانه  در شهریار به پایان رسید و گروه در شهرک غزالی مستقرشده است تا بتوانند بخش‌های مربوط به بازار را در این شهرک فیلمبرداری کنند.
 
جعفر دهقان جایگزین زنده‌یاد انوشیروان ارجمند شد و نقش «عبدالستار» که یکی از نقش‌های اصلی فیلم را بازی می‌کند. جعفردهقان در بازار جلوی دوربین رفته است.
 
«یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان از بزرگترین پروژه‌های سال‌های اخیر سینمای ایران است. پیش بینی می شود پروسه فیلمبرداری این کار، 5 ماه به طول انجامد.
 
بیشتر مراحل فیلمبرداری در شهرک غزالی و 150 لوکیشن ساخته شده در مناطق مختلف تهران انجام می‌شود علاوه بر آن چند سکانس در شهرستان و دو کشور اروپایی خواهد بود.
 
علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، داریوش اسدزاده، عباس شوقی، مهدی صبایی، بهار محمدپور، علی شادمان، محسن حسینی، اصغر حیدری، ایمان صفا، شهرام تیموریان، مهری آل آقا، والا شهیدی، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی، حمید تاج دولتی و بهارک صالح‌نیا در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. برایان ترفه، برت جان کورن، درشن آناند و هاشم رحیم اف هم از جمله بازیگران خارجی هستند که در این پروژه حضور دارند.
 
عوامل تولید فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی‌جم، تدوین: مهدی حسینی‌وند، طراح چهره‌پردازی: محسن موسوی، طراح صحنه: عباس بلوندی، آهنگساز: کرت تسکو آهنگساز.
 
«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های 1295 تا 1297 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می کند. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران بود در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه روی کار آمدن حکومت پهلوی نقش چشمگیری داشت.



منبع: تسنیم