۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

جدیدترین تصاویر از یتیمخانه ایران

ابوالقاسم طالبی کارگردان سینمای ایران از اواسط آبان‌ماه درگیر ساخت فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» است. فیلمی که داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران در کوران جنگ اول جهانی را روایت می‌کند.
کد خبر : ۲۱۷۳۷۴
صراط: ابوالقاسم طالبی کارگردان سینمای ایران این روزها مشغول ساخت فیلم «یتیم‌خانه ایران» است. وی فعالیت هنری را با نگارش قصه های کوتاه آغاز کرد و نخستین نمایشنامه اش را با نام «آن کس که نداند» در اصفهان نوشت و پس از ساختن چند فیلم کوتاه 16 م.م و ویدیویی، فعالیت در سینمای حرفه ای را سال 1371 با دستیاری کارگردان در فیلم «بر بال فرشتگان» به کارگردانی جواد شمقدری آغاز کرد. ابوالقاسم  طالبی در کارنامه خود ساخت فیلم هایی چون «قلاده های طلا»،  «دستهای خالی»،  «جنگ کودکانه»،  «عروس افغان» ، «نغمه» را بر عهده دارد.
 
مراحل فیلم‌برداری «یتیم‎خانه ایران» از 14 آبان ماه در لوکیشن یک یتیم‌خانه قدیمی در شهریار تهران آغاز شد. فیلمبرداری بخش‌های مربوط به  یتیم‎خانه  در شهریار به پایان رسید و گروه در شهرک غزالی مستقرشده است تا بتوانند بخش‌های مربوط به بازار را در این شهرک فیلمبرداری کنند.
 
«یتیم‌خانه ایران» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان از بزرگترین پروژه‌های سال‌های اخیر سینمای ایران است. پیش بینی می شود پروسه فیلمبرداری این کار، 5 ماه به طول انجامد.
 
بیشتر مراحل فیلمبرداری در شهرک غزالی و 150 لوکیشن ساخته شده در مناطق مختلف تهران انجام می‌شود علاوه بر آن چند سکانس در شهرستان و دو کشور اروپایی خواهد بود.
 
علیرام نورایی، فرخ نعمتی، جعفر دهقان، داریوش اسدزاده، عباس شوقی، مهدی صبایی، بهار محمدپور، علی شادمان، محسن حسینی، اصغر حیدری، ایمان صفا، شهرام تیموریان، مهری آل آقا، والا شهیدی، ملیکا شعبان، مصطفی بهشتی، مجید معافی، حمید تاج دولتی و بهارک صالح‌نیا در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. برایان ترفه، برت جان کورن، درشن آناند و هاشم رحیم اف هم از جمله بازیگران خارجی هستند که در این پروژه حضور دارند.
 
عوامل تولید فیلم عبارتند از مدیر فیلمبرداری: اصغر رفیعی‌جم، تدوین: مهدی حسینی‌وند، طراح چهره‌پردازی: محسن موسوی، طراح صحنه: عباس بلوندی، آهنگساز: کرت تسکو آهنگساز.
 
«یتیم‌خانه ایران» داستان قحطی و خشکسالی عظیم ایران که در سال‌های 1295 تا 1297 و در کوران جنگ اول جهانی و در زمان اشغال ایران به دست قوای بیگانه روس و انگلیس رخ داد را روایت می کند. این قحطی که همراه با فقر و پیچارگی و در نهایت کاهش جمعیت در ایران بود در تعیین سرنوشت جامعه ایران به ویژه روی کار آمدن حکومت پهلوی نقش چشمگیری داشت.

منبع: تسنیم
برچسب ها: فیلم سینما