۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵

حماس: روابط با ایران به نفع فلسطین است

مسئول روابط بین الملل جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سطح روابط بین حماس و ایران را ستود و تاکید کرد که عامل تعیین کننده در این باره موضع گیری در قبال آرمان فلسطین است.
کد خبر : ۲۱۷۲۱۴
صراط: «اسامه حمدان» در مصاحبه با «قدس پرس» گفت: روابط بین حماس و ایران به روال عادی خود بازگشته است.
 
وی افزود: سفر اخیر هیأت حماس به تهران در راستای تقویت روابط حماس با ایران بود و این رابطه، یک رابطه مستحکمی است که بر اساس مواضع مربوط به آرمان فلسطین و حمایت از مقاومت بنا شده است، سفر هیأت حماس نیز یک سفر مثبت بود و روابط دو طرف را به روال طبیعی خود بازگرداند و رابطه بین حماس و ایران نیز که به نفع آرمان فلسطین است، ادامه خواهد داشت.
 
حمدان در خصوص سفر احتمالی «خالد مشعل» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به تهران نیز تصریح کرد: اینکه خالد مشعل در راستای حمایت از قضیه فلسطین به ایران و یا پایتخت یک کشور عربی، اسلامی یا بین المللی سفر کند، یک امر طبیعی است.
 
وی در ادامه درباره این موضوع که آیا روابط حماس با ایران شاهد هیچ گونه تغییری در مواضع حماس به خصوص در رابطه با انقلاب های بهار عربی بوده است یا خیر؟ اظهار داشت: جنبش حماس بین رابطه با ایران و موضع گیری در قبال انقلاب های بهار عربی فرق قائل شده است، رابطه با ایران بر اساس اصل موضع گیری در قبال آرمان فلسطین و حمایت از مقاومت استوار است و این رابطه به همین منوال باقی خواهد ماند اما در خصوص بهار عربی [باید گفت] موضع ما جانبداری از اراده ملت هاست و ما همگان را به همسویی با خواسته های ملت ها دعوت می کنیم.
 
حمدان اظهار داشت: سیاست ما در داخل جنبش حماس این است که در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نکنیم و بر این اساس ما به اراده ملت ها احترام می گذاریم اما در امور داخلی آنها دخالت نمی کنیم و این بارزترین موفقیت سیاست خارجی حماس بوده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: حماس فلسطین