۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸

حماس بازسازی مشروط غزه را نمی‌پذیرد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد بازسازی غزه در مقابل تحویل سلاح را به هیچ وجه نخواهد پذیرفت.
کد خبر : ۲۲۶۸۶۹
صراط: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد بازسازی غزه در مقابل تحویل سلاح را به هیچ وجه نخواهد پذیرفت.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» اعلام کرد به هیچ وجه بر سر بازسازی غزه در مقابل تسلیم سلاح مقاومت چانه‌زنی نخواهد کرد و در مقابل تجاوزات به مسجدالاقصی ساکت نمی‌نشیند.
 
بنا به گزارش وبگاه خبری «دنیا الوطن»، «اسماعیل رضوان» از رهبران ارشد این جنبش در خطبه نماز جمعه در مسجد «العمری» غزه گفت: خلع سلاح مقاومت و همچنین فشارها و توطئه‌هایی را که از برخی جهات علیه غزه وجود دارد، بشدت رد می‌کنیم.
 
وی افزود: بر سر تفنگ و سلاح خود چانه نمی‌زنیم. رژیم اشغالگر می‌خواهد بازسازی غزه را مشروط به خلع سلاح مقاومت کند.
 
رضوان سپس به محاصره غزه گریز زد و گفت: 8 سال است که نوار غزه محاصره شده و این منطقه در زمینه‌های مختلف به خاطر این محاصره در رنج است. ملت ما در غزه به دلیل سه جنگی که رژیم اشغالگر آغازگرش بود، دچار فاجعه انسانی شده است.
 
این رهبر حماس سکوت عربی و جهانی در برابر محاصره غزه و بحران‌های مختلف آن و وجود بیش از 10 هزار بیمار و زخمی که نیاز به معالجه در خارج دارند، محکوم کرد.
 
وی سپس به تعرض‌های روزانه به مسجدالاقصی اشاره کرد و گفت این تجاوزات در مقابل چشمان جهان و سکوت بین‌المللی و عربی انجام می‌شود و اسرائیل قصد تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی را دارد. رضوان از مقاومت دارد با همه آنچه در توان دارد به دفاع از مسجدالاقصی بپردازد.
 
طی جنگ 50 روزه اخیر غزه (2014) بیش از 80 هزار خانه به صورت کلی و جزئی تخریب شد. بیش از 2250 نفر شهید و نزدیک به 11 هزار نفر نیز مجروح شدند.

منبع: فارس
برچسب ها: حماس جنبش غزه