۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
در باب اظهارات حزب سبز اصولگرایان؛

آیا جریان اصولگرایی متولی بزرگتر از کنعانی مقدم ندارد؟

اصولا آخرین فعالیت تاثیرگذار تشکلی تحت عنوان حزب سبز ایران چه بوده است؟ و چه نقش آفرینی جدی در دایره جریان اصولگرایی یا سایر اتفاقات عرصه سیاست کشور داشته؟ تعداد اعضای این حزب چند نفر است و آخرین میتینگ سیاسی خود را کی و کجا برگزار نموده اند؟
کد خبر : ۲۱۷۶۴۴

"گروه سیاسی صراط"- شکی نیست که جریان اصولگرایی کشور با از دست دادن دو شخصیت محوری و تاثیرگذار خود در سالهای گذشته یعنی آیت الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی، از انسجام سابق برخوردار نیست.

به گزارش گروه سیاسی صراط، امروز جریان اصولگرایی با محوریت احزاب ریشه داری همچون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، جامعه روحانیت مبارز، موتلفه اسلامی، جامعه اسلامی مهندسین، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی دانشجویان، جامعه زینب و ... کماکان از ضعف رهبری رنج می برد و البته این مشکل بعضا حتی در دوران حیات آیت الله مهدوی کنی و عسگراولادی نیز در مساله عدم اتحاد و توافق کار دست جریان اصولگرا داده بود.

انتخابات ریاست جمهوری در سالهای 84 و 92 را می توان مثالهای بارزی از این مشکل دانست، اما امروز شاهد هستیم داستان بسیار فراتر از این حرفها رفته و کسانی اقدام به تعیین حدود و مرزهای اصولگرایی می نمایند که در تاریخ جریان اصولگرایی سابقه هیچ گونه مقبولیت و تاثیرگذاری را نداشته اند!

در این میان شاید حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران را بتوان به عنوان نمونه بارزی نام برد که حتی نام تشکل متبوعش در اذهان اغلب مردم ایران ناآشناست.

وی اخیرا در گفتگویی با خبرگزاری اصلاح طلب ایلنا از نبود انسجام در جامعه اصولگرایی گله کرده و تشکل جبهه پایداری را خارج از دایره اصولگرایی خوانده است.

وی همچنین در تعیین اولویت های جریان اصولگرایی چنین می گوید: «آنچه برای جریان اصولگرایی باید مهم باشد و برای آن فعالیت بكند، این است كه اصول اصولگرایی حفظ شود و از تندرویی، قانون‌گریزی و فساد دور باشد .»

و ابراز نگرانی می کند که: «ولی متاسفانه فرصت‌طلبان در تلاش برای قرار گرفتن در لیست‌ها و پیروزی در انتخابات هستند

شاید برای خواننده این سوال پیش بیاید که اصولا حزب سبز ایران به دبیرکلی آقای کنعانی مقدم از چه تاریخی بوجود آمده و خود چند وقت است در داخل دایره اصولگرایی جای گرفته که امروز نگران اولویت های جریان اصولگرایی، عدم انسجام آن و تلاش فرصت طلبان برای قرارگرفتن در لیستهای انتخاباتی است.

اصولا آخرین فعالیت تاثیرگذار تشکلی تحت عنوان حزب سبز ایران چه بوده است؟ و چه نقش آفرینی جدی در دایره جریان اصولگرایی یا سایر اتفاقات عرصه سیاست کشور داشته؟ تعداد اعضای این حزب چند نفر است و آخرین میتینگ سیاسی خود را کی و کجا برگزار نموده اند؟

یا حتی خبر برگزاری آخرین کنگره این حزب چه زمانی مخابره شده است ؟ آیا با وجود احزاب تاثیرگذاری همچون موارد نامبرده در صدر خبر، حزب سبز ایران که حتی نامش تداعی هیچ مفهوم اصولگرایانه ای را در بر ندارد؛ جایگاهی در ادعای تشخیص مصالح جریان اصولگرایی را آنهم در گفتگو با یک رسانه اصلاح طلب دارد؟

جالب اینجاست که حتی وب سایت رسمی این حزب از دسترس خارج شده و فیلتر است.

چنین به نظر می آید که رسانه های اصلاح طلبی همچون ایلنا در تلاشند تا با قراردادن چهره های فرعی اصولگرا در متن اخبار خود به شدت اختلافات در جبهه اصولگرایی دامن زده و امکان توفیق این جریان در دست یابی به انسجام مجدد را دشوار تر سازند.