۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
عابدینی:

کی روش مثل تافته جدا بافته عمل می کند

عضو مجمع فدراسیون فوتبال در خصوص خداحافظی‌ علی کریمی گفت: معتقدم نباید می‌گذاشتیم که در لحظات آخر برای تیم ملی چنین اتفاقی می‌افتاد.
کد خبر : ۲۱۷۷۰۰
صراط: امیر عابدینی‌ افزود: علی کریمی اسطوره فوتبال ایران است و کی روش با کار خوبش به  کریمی فرصت داد یک دوره آموزشی‌ خوبی در کادر مربیگری داشته باشد اما به یکباره کریمی خداحافظی کرد.
 
عابدینی در ادامه بیان کرد: موقعی که شرح وظایف دستیاران سرمربی مشخص نیست و آنها در امور فنی و غیر فنی دخالت می‌کنند به این صورت می‌شود‌.
 
وی تصریح کرد: اگر وظایف دستیاران‌ کی روش مشخص و نظر نهایی بر عهده کی‌روش‌ بود علی کریمی از تیم ملی خداحافظی نمی‌کرد.
 
عابدینی بیان کرد: متنی که علی کریمی در شبکه اجتماعی‌اش طراحی کرده این را نشان می‌دهد که شرح وظایفش در تیم ملی مشخص نبود و نمی‌توانست در امور فنی اظهار نظری کند.
 
وی درباره اینکه گفته‌ می‌شود علی کریمی به علت عدم دعوت از محمد نوری خداحافظی کرده است تصریح کرد: محمد نوری در بازی های اخیر یک هافبک شش‌دانگ بود و اگر کی‌روش به وی فرصت بازی در تیم ملی را می‌داد می‌توانست مثمر ثمر باشد اما وی توسط سرمربی تیم ملی دیده نشد.
 
وی در ادامه بیان کرد: علی کریمی بازی‌های لیگ را دیده بود و بر اساس آن تمایل به حضور نوری در تیم ملی داشت. همچنین همه افراد منصف در فوتبال بیان کردند که نوری می‌توانست به تیم ملی کمک کند.
 
وی درباره اینکه علی کریمی سومین فردی است که با کی روش اختلاف پیدا کرده، عنوان کرد: کی روش اصلاً دوست ندارد در کارش دخالت کنند. متاسفانه کی روش مثل تافته جدا بافته عمل می‌کند. اگر کمیته فنی در فدراسیون فوتبال شرح وظایف دستیاران کی روش را مشخص می‌کرد الان این اتفاق نمی‌افتاد.

عابدینی درباره نقش وزارت ورزش در تغییرات فدراسیون فوتبال بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان حق دارد که در مواقع ضرورری به داد فدراسیون فوتبال برسد. به هر حال من بعید می‌دانم کفاشیان تحت تأثیر دستورات وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته باشد. به نظر می رسد خود کفاشیان به این نتیجه رسیده که تغییراتی در فدراسیون فوتبال ایجاد کند. همچنین نبی خودش گفته که نمی‌تواند در سمت دبیر کلی فعالیت کند.
 
وی درباره احتمال انتخاب دبیر کلی‌اش در فدراسیون فوتبال گفت: این به صلاح من و فدراسیون فوتبال نیست چرا که من با وزارتخانه اختلاف دیدگاه دارم و اگر من دبیرکل شوم تنش در فدراسیون ایجاد می‌شود. من حاضرم به عنوان مشاور با فدراسیون همکاری کنم اما قبول مسئولیت به صلاح هیچ کدام از ما نیست.
 
وی درباره گزینه‌های همچون ساکت، افتخاری و اسدی برای دبیر کلی اذعان کرد: همه این گزینه‌ها به درد فدراسیون فوتبال می‌خورند. باید دید کفاشیان با کدامیک از این گزینه‌ها راحت‌تر است و می‌تواند کار کند.
 
عابدینی در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم که تیم ملی حواشی را در تهران جا گذاشته است و عزمش را جزم کرده تا در جام ملتهای آسیا به موفقیت برسد.