۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۴

ظریف:‌ لغو تحریم‌ها را یکجا می‌خواهیم

وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام از سرگیری مذاکرات ایران و ۱+۵ در سطح معاونان از 15 ژانویه (25 دی‌ماه)، گفت: الحمدالله جمهوری اسلامی ایران برای هر نتیجه‌ای آمادگی دارد.
کد خبر : ۲۱۷۷۰۵
صراط: سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: حمید فاضلی جانشین سازمان فضایی ایران مهیمان جلسه امروز کمیسیون بود؛ آقای فاضل در این نشست گزارشی از دستاوردها و پیشرفت‌های قابل تحسین سازمان فضایی از جمله اعزام موجود زنده به فضا ارائه کرد؛ وی ضمن انتقاد از دیدگاه‌هایی که می‌خواهد جایگاه سازمان فضایی را تنزل دهد، از کمیسیون امنیت ملی درخواست کرد که پیرو مأموریت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مقام معظم رهبری در این زمینه، اقدامی صورت گیرد که جایگاه سازمان فضایی ارتقا یابد و مورد حمایت قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تصریح کرد: در ادامه جلسه، آقای ظریف وزیر خارجه در کمیسیون حضور یافت، از آنجایی که نمایندگان سؤال‌کننده از وزیر خارجه، از طرح سؤالات خود انصراف دادند و آنان را پس گرفتند، به همین دلیل برای مسائل مختلف حوزه سیاست خارجی از جمله مذاکرات هسته‌ای، مسائل منطقه‌ای مورد بحث قرار گرفت، وی گفت که ماهیت مذاکرات و فاصله‌ها موجب طولانی‌شدن مذاکرات شده است، ولی به طور دقیق ادامه دارد؛ اگر طرف مقابل مسئولیت سنگینی دارد و تحت فشارهای مختلف قرار دارد، ما هم ایستاده‌ایم و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند اگر پیشنهاد معقولی باشد می‌پذیریم در غیر اینصورت آماده هر نتیجه‌‌ای هستیم.

نقوی خاطرنشان کرد: وزیر خارجه تأکید کرد که نامه‌های ارسالی بنده برای همه وزرای خارجه کشورها (به غیر از رژیم‌صهیونیستی) بیانگر موضع روشن ما در قبال مذاکرات بود، وی با اشاره به از سر گرفتن مذاکرات از 15 ژانویه (25 دی‌ماه) در سطح معاونین، گفت که الحمدالله جمهوری اسلامی ایران برای هر نتیجه‌ای آمادگی دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ظریف در ادامه بحث مهم مسائل منطقه گفت که مذاکرات و توافق اولیه ژنو تأثیر عمیقی بر منطقه گذاشت و فضای جدیدی از همکاری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه ایجاد کرد و ایران در شرایط کنونی می‌تواند به عنوان یک قدرت بزرگ و قوی منطقه‌ای نقش‌آفرینی کند و چنین نقشی مورد اعتراف دشمنان جمهوری اسلامی نیز هست.

وزیر خارجه گفت که افزایش توان داخلی، اجماع ملی در حوزه سیاست خارجی و حفظ نگاه ملی در مذاکرات با پرهیز از تقاضای جناحی و سیاسی رمز موفقیت ما در مذاکرات است. ما در مذاکرات خطوط قرمز مقام معظم رهبری و نظام را حفظ خواهیم کرد. در این جلسه آقایان جلالی، کوثری، آقامحمدی، جوکار، آصفری، بخشایش، کامران، محسنی ثانی، شفیعی، شوهانی، دواتگری و فتح‌الله حسینی نقطه‌نظرات خود را مطرح کردند.

ظریف در ادامه مباحث با اشاره به تغییر آرایش داخلی سیاسی آمریکا گفت:‌به هر حال تحولات داخلی سیاسی آمریکا تأثیر زیادی بر مواضع این کشور می‌گذارد و اگر آمریکایی‌ها به جمع‌بندی برای دستیابی به توافق نرسند به دلیل مسائل و مشکلات داخلی خود آنهاست. وزیر خارجه با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران گفت که پیروزی ملت ایران با همین مقاومت بوده است و ما به پشتوانه همین مقاومت لغو همه تحریم‌ها به صورت یکجا را خواهانیم.
منبع: فارس
برچسب ها: ظریف مذاکرات صراط