۱۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶

یارانه افراد فاقد کارت‌ملی قطع می‌شود؟

مدیرکل ثبت احوال استان قزوین گفت: کارت‌های ملی‌ قدیمی تا پایان سال ۹۴ اعتبار دارد و دریافت کارت‌های هوشمند در حال حاضر اختیاری است.
کد خبر : ۲۱۷۸۷۱
صراط: صدرا آراسته در حاشیه دیدار با امام جمعه قزوین اظهار داشت: در حال حاضر ثبت‌نام کارت شناسایی ملی هوشمند اختیاری است و کارت‌های ملی‌ قدیمی مانند گذشته تا سال 94 دارای اعتبار هستند اما دیگر کارت ملی قدیمی داده نمی‌شود.
 
وی افزود: جامعه هدف ما برای کارت ملی هوشمند سه گروه هستند، افرادی که سن‌ 15 سال تمام دارند و کارت ملی قدیمی را دریافت نکرده‌اند، افرادی که کارت ملی‌های قدیمی آن‌ها مفقود شده است و افرادی که بنا به هر دلیلی اطلاعات شناسایی آن‌ها تغییر کرده است.
 
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با اشاره به اینکه هنوز بستر استفاده درست از کارت‌های شناسایی ملی مهیا نیست، عنوان کرد: کارت‌های ملی‌ جدید مثل گذشته فعلا وظیفه شناسایی را دارند اما در کارت شناسایی ملی هوشمند قابلیت شناسایی، تشخیص هویت، رؤیت اثر انگشت فرد و امضاء دیجیتال نیز تعبیه شده است.
 
آراسته ‌تصریح کرد: کارت ملی هوشمند علاوه بر اطلاعات مربوط به شناسایی، دارای اطلاعات سلامت  و اطلاعات انتخاباتی فرد نیز است که ‌این امر از تعدد کارت‌ها می‌کاهد.
 
وی با اشاره اینکه همه می‌توانند برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کنند، افزود:همشهریان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت احوال و یا واحد پستی پونک ثبت‌نام و اقدام به دریافت کارت شناسایی ملی خود کنند.
 
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین از قطع یارانه افراد فاقد کارت شناسایی ملی خبر داد و بیان کرد: یارانه افرادی که فاقد کارت شناسایی ملی هستند، قطع می‌شود.
 
وی افزود: تعداد اندکی از جمعیت استان تا به حال نسبت به دریافت کارت شناسایی ملی خودشان اقدام نکرده‌اند که بیشتر این افراد کسانی هستند که تازه به سن 15 سال رسیده‌اند و در آینده‌ای نزدیک یارانه آن‌ها قطع می‌شود.
 
آراسته بیان کرد:افرادی که فاقد کارت شناسایی ملی هستند در اسرع وقت به ادارات ثبت احوال محل سکونت خودشان مراجعه و نسبت به دریافت کارت شناسایی ملی خود اقدام کنند.
 
مدیرکل ثبت احوال استان قزوین با بیان اینکه  بسیاری از امور در جامعه با ارائه کارت شناسایی ملی انجام می‌شود، عنوان کرد: افرادی که کارت ملی هوشمند دریافت نکرد‌ه‌اند هم می‌توانند با مراجعه به ادارات ثبت احوال محل سکونت خودشان برای دریافت کارت شناسایی ملی هوشمند اقدام کنند.
 
وی افزود: کارت ملی هوشمند به عنوان نخستین قدم برای ورود به جامعه اطلاعاتی، سبب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولتی، مردم و بنگاه‌ها شده و می‌تواند در بحث بهبود اقتصاد کشور مفید فایده باشد.
 
آراسته تصریح کرد: با همه‌گیر شدن کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده‌تر و با کیفیت بالاتر ارائه شود، این خدمت همزمان با دیگر استان‌های کشور در استان  قزوین نیز آغاز شده است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: یارانه کارت ملی