۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۷

نرخ بیکاری مجدد ۲ رقمی شد+نمودار

مرکز آمار ایران گزارش داد، نرخ بیکاری در پاییز ۹۳ مجدد دو رقمی شد و از ۹.۵ درصد در تابستان به ۱۰.۵ درصد در پاییز افزایش یافت. بر اساس این گزارش ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار نفر در این فصل بیکار بودند.
کد خبر : ۲۱۸۱۶۸
صراط: مرکز آمار ایران گزارش بیکاری در فصل پاییز 93 را منتشر کرد که بر اساس این گزارش، بررسی نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد 37.3 درصد جمعیت در سن کار (10 ساله و بیشتر) از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند؛ یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. همچنین نتایج نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی کمتر بوده است. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور حاکی از افزایش 0.6 درصدی این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز 1392) و 0.1 درصدی آن نسبت به فصل گذشته (تابستان 1393) می‌باشد.

بررسی نرخ بیکاری جمعیت 10 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 10.5 درصد از جمعیت فعال، بیکار بوده‌اند. بر اساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری کل کشور نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز 1392)، 0.2 درصد و نسبت به فصل گذشته (تابستان 1393) 1.0 درصد افزایش داشته است.

همچنین بررسی نرخ بیکاری جمعیت 15 ساله و بیشتر نشان می‌دهد که 10.5 درصد از جمعیت فعال، بیکار بوده‌اند. بر اساس این نتایج، نرخ بیکاری در بین زنان نسبت به مردان و در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر بوده است. سهم اشتغال ناقص نشان می‌دهد که 9.5 درصد جمعیت شاغل دارای اشتغال ناقص بوده‌اند. این شاخص در بین مردان بیش‌تر از زنان و در نقاط روستایی بیشتر از نقاط شهری بوده است.

بر پایه این گزارش، بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که بخش خدمات با 48.8 درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 34.4 و کشاورزی با 16.8 درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری مجدد ۲ رقمی شد+نمودارنرخ بیکاری مجدد ۲ رقمی شد+نمودار


منبع: تسنیم
برچسب ها: بیکاری آمار صراط