۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۰

محجوب: دولت برنامه مدون اشتغال ندارد

محجوب گفت: بسته دولت یازدهم برای اشتغال نامفهوم است.
کد خبر : ۲۲۵۰۰۱
صراط:  دبیرکل خانه کارگر گفت: مدیران دولت به دلیل اینکه نمی‌توانند در حوزه اشتغال برنامه مدونی را ارائه دهند، با انداختن تقصیر به گردن بانک مرکزی و سازمان مدیریت به دنبال فرار از اصل مسئله هستند.
 
علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر در خصوص انتقادات وزارت کار از بانک مرکزی و سازمان مدیریت در عدم ارائه تسهیلات و حمایتهای لازم به بخش اشتغال گفت: در باب اشتغال آفرینی بیش از پول و منابع نیازمند سیاست‌گذاری‌ها و حمایت‌های صحیح هستیم.
 
او با انتقاد از رویه دولت در اشتغال آفرینی گفت: مدیران دولت به دلیل اینکه نمی توانند در حوزه اشتغال برنامه مدونی را ارائه دهند، با انداختن تقصیر به گردن بانک مرکزی و سازمان مدیریت به دنبال فرار از اصل مسئله هستند.
 
دبیرکل خانه کارگر گفت: نباید در مقوله اشتغال آفرینی سیاست های اعتباری مقدم بر سایر سیاست های اصلی باشد، زیرا اصل مسئله اشتغال آفرینی است.
 
محجوب با انتقاد از بسته اشتغال آفرینی دولت یازدهم گفت: اگر دولت ادعا می کند که برای موضوع اشتغال آفرینی بسته ای دارد، پس مشخص کند این بسته در بخش های مختلف مانند معدن و یا صنعت توریسم چه نسخه ای را ارائه کرده است.
 
او گفت: بسته سیاستی دولت در زمینه اشتغال آفرینی نامفهوم است و متاسفانه با حرکت به سمت جذب اعتبار از راه های کور بهره می گیرد که دولت گذشته هم از همین روش استفاده می شد.
 
دبیرکل خانه کارگر گفت: هنر دولت در این است که بدون پول و اعتبار در حوزه اشتغال آفرینی برنامه ارائه کند، در غیر این صورت کارخاصی برای حل مشکل بیکاری انجام نداده است.