۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

جست‌وجو برای رسیدن به لاشه هواپیما

جست‌وجو زیر آب با آرام شدن موج‌های سنگین دریای جاوه اندونزی برای یافتن بقایای هواپیمای «ایرآسیا» از سر گرفته شد.
کد خبر : ۲۱۸۸۷۹
صراط: جست‌وجو زیر آب با آرام شدن موج‌های سنگین دریای جاوه اندونزی برای یافتن بقایای هواپیمای «ایرآسیا» از سر گرفته شد.

پس از گذشت بیش از یک هفته از حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری اندونزی در مسیر سنگاپور و مرگ 162 سرنشین آن در اعماق آب، غواصان برای کشف جعبه سیاه هواپیما و یافتن اجساد بقیه سرنشینان این پرواز به آب زدند.

گرچه تلاطم چند روزه امواج و گل‌آلود بودن آب‌ها در عمق دریا دید گروه‌های جست‌وجوگر را زیر آب به صفر رسانده بود اما آنها با استفاده از سیگنال‌های دستگاه‌های مخصوص سعی دارند خود را به تکه‌هایی از بدنه هواپیما در اعماق آب برسانند.

مقامات اندونزیایی از روی آب آمدن چهار جسد دیگر خبر دادند که شمار اجساد پیدا شده را به 34 نفر رساند. خانواده‌های قربانیان این پرواز ظهر دوشنبه در کلیسای شهر سورابایا جمع شدند و برای عزیزانشان سوگواری کردند.

عملیات تعیین هویت قربانیان همچنان ادامه دارد، تیم‌های جست‌وجوگر بر این باورند که تکه 18 متری خوابیده در کف دریا بدنه اصلی هواپیما است و احتمالاً بسیاری از اجساد داخل آن مانده‌اند و تلاش برای رسیدن به اشیای کشف شده در کف دریا همچنان ادامه دارد.

مشکلات آب و هوایی علت سقوط

بررسی‌ها در روزهای گذشته نشان می‌دهد این هواپیما به دلیل گیر افتادن در طوفان شدید هوایی و از کارافتادگی موتور 42 دقیقه پس از شروع پرواز در مسیر سنگاپور به داخل آب سقوط کرده است.

منبع: ایران