۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

دزدی برای کلاهبرداری میلیاردی از مغازه‌دار‌ها

اعضای شبکه دزدان حرفه‌ای که با دستبرد به خودروها با دسته‌چک‌های سرقتی به کلاهبرداری‌های میلیاردی از مغازه‌داران دست می‌زدند، دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۱۸۹۰۶
صراط: اعضای شبکه دزدان حرفه‌ای که با دستبرد به خودروها با دسته‌چک‌های سرقتی به کلاهبرداری‌های میلیاردی از مغازه‌داران دست می‌زدند، دستگیر شدند.

سرهنگ ستار خسروی رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در پی کلاهبرداری‌های مشابه از مغازه‌دارها که با چک‌های سرقتی صورت می‌گرفت تیم پلیسی وارد عمل شد و تجسس‌ها نشان داد اعضای باندی با این چک‌های بادآورده به کلاهبرداری  میلیاردی دست می‌زنند.

وی افزود: کارآگاهان با انجام تحقیقات دریافتند گروهی از دزدان، دسته‌چک و مدارک را از داخل خودروهای طعمه‌هایشان به سرقت برده و با آنها از مغازه‌های لوازم خانگی و فرش فروشی‌ها اقدام به خرید می‌کنند سپس آنها را ارزان‌تر می‌فروشند.

سرهنگ خسروی ادامه داد: با سرنخ‌های پلیسی، پلیس توانست یکی از دزدان را دستگیر کند و با اعترافات وی دو همدستش نیز لو رفتند و دستگیر شدند. وی گفت: دزدان همگی دارای سوابق کیفری در زمینه سرقت هستند و آنها توانسته بودند با دسته‌چک‌های سرقتی بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کنند.

سرهنگ خسروی با هشدارهایی گفت: توصیه پلیس به مردم این است که هنگام پارک و ترک خودرو از گذاشتن پول، لپ‌تاپ، دوربین عکاسی، گوشی تلفن همراه، مدارک و اسناد باارزش همچون دسته چک داخل آن خودداری کنند و در صورت سرقت سریعاً موضوع را به پلیس اطلاع داده و نسبت به ابطال اسناد و مدارک سرقتی خود اقدام کنند.

این مقام پلیسی به مغازه‌دارها نیز هشدار داد و گفت: پیش از معامله با چک از اعتبار و مشخصات اصلی آن مطمئن شده و در صورت مشکوک شدن موضوع را به 110 اطلاع دهید.
منبع: ایران