۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴

بازرس کل سیا استعفا داد

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" روز گذشته اعلام کرد، بازرس کل سیا که گناهکاری این سازمان در جاسوسی از کمیته اطلاعات سنای آمریکا را کشف کرده بود از این سمت استعفا می‌کند.
کد خبر : ۲۱۸۹۲۴
صراط: سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا "سیا" روز گذشته اعلام کرد، بازرس کل سیا که گناهکاری این سازمان در جاسوسی از کمیته اطلاعات سنای آمریکا را کشف کرده بود از این سمت استعفا می‌کند.

به نقل از اسپاتنیک، حقیقت مربوط به دست داشتن سیا در جاسوسی از کمیته اطلاعات سنای آمریکا در جریان تحقیقات مربوط به گزارش شکنجه سیا که توسط سنای آمریکا در دسامبر 2014 میلادی منتشر شد، فاش شده است.
 
بر اساس این گزارش سازمان سیا با انتشار بیانیه ای افزود: دیوید باکلی بازرس کل سیا 31 ژانویه 2015 میلادی از این سمت استعفا خواهد داد تا یک فرصت شغلی در بخش خصوصی را دنبال کند.
 
باکلی 35 سال برای دولت فدرال آمریکا فعالیت کرده است. قرار است کریستوفر شارپلی معاون بازرس کل سیا به طور موقت جایگزین باکلی شود.
 
جان برنان مدیر سیا نیز روز گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دیوید باکلی سهم مهمی در تقویت دفتر بازرسی کل سیا داشته و توانایی آن را در افشا و جلوگیری از حیف و میل منابع، کلاهبرداری و سوء مدیریت ارتقا داده است.
 
در مارس 2014 میلادی دایان فاین اشتاین سناتور دموکرات آمریکایی در گزارشی از نظارت و جاسوسی سیا از رایانه های کارکنان کمیته اطلاعات سنا خبر داده بود.
منبع: تسنیم