۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹

واکنش مختاباد به شکایت الهه راستگو

الهه راستگو، عضو شورای شهر تهران، از عبدالحسین مختاباد، دیگر عضو شورا شکایت کرده است.
کد خبر : ۲۱۹۲۱۴
واکنش مختاباد به شکایت الهه راستگو
صراط: الهه راستگو، عضو شورای شهر تهران، از عبدالحسین مختاباد، دیگر عضو شورا شکایت کرده است. این خبری است که روز گذشته اسماعیل دوستی بدون ذکر نام در صحن علنی شورای‌شهر اعلام کرد. اتهام مختاباد تشویش اذهان عمومی است. استناد راستگو به سخنانی است که اوایل آبان ماه گذشته مختاباد در شورای شهر عنوان کرد. مختاباد نسبت به‌وجود ارقام میلیاردی در حساب یکی از اعضای شورای‌شهر تذکر داده بود؛ تذکری که بگومگوی او و راستگو را به دنبال داشت. تذکر مختاباد دایر بر حساب شورایاری‌ها بود که بیش از پنج‌میلیارد‌تومان وجه از بودجه شورا در آن است و راستگو برای آن حساب، حق امضا دارد. برخی اعضای شورا به این موضوع معترضند و می‌گویند باید حق برداشت از حساب‌های شورا تنها در انحصار رییس شورا، خزانه‌دار و معاون مالی باشد.

در ادامه مصاحبه‌ها با مختاباد، صابری و دوستی، اعضای شورای شهر را درباره این شکایت می‌خوانید:

مختاباد: باید بروم و تفهیم اتهام شوم

‌داستان شکایت راستگو از شما چیست؟

مختاباد: شکایت کرده، من باید بروم تفهیم اتهام شوم.

اتهامتان چیست؟

مختاباد: تشویش اذهان عمومی.

‌جلسه دادگاه کی است؟

مختاباد: هنوز مشخص نیست.

صابری: حساب سمن‌ها غیرقانونی است

آیا شکایت راستگو از مختاباد توجیه قانونی دارد؟

صابری: هر آدمی احساس کند به او توهین شده است می‌تواند شکایت کند و مرجع قضاوتی، باید رسیدگی کند.

به‌نظر من به‌عنوان وکیل؛ سخنان مختاباد مصداق توهین و افترا نیست چون وی گفته می‌خواهم بدانم چه اتفافی در حساب افتاده است نگفته حیف‌و‌میل شده است.

‌اصل تذکر مختاباد که چرا راستگو حق امضا برای آن حساب دارد را وارد می‌دانید؟

صابری: بله، نظر من نیز همین است. اصولا در مورد تمام حساب‌های شورا رییس شورا باید مسوولیت داشته باشد و باید حداقل یکی از صاحبان امضا وی باشد و مسوولیت، قابل تنفیذ نیست. حسابی که رییس شورا در آن دخالت نداشته باشد ولو اینکه هیچ حیف‌و‌میلی نشده باشد، نفس بازشدنش غیرقانونی است.

‌چقدر احتمال می‌دهید مختاباد در دادگاه محکوم شود؟

صابری: زیر ١٠درصد

دوستی: چمران قول داده موضوع را حل‌و‌فصل کند

ماجرای شکایت راستگو از مختاباد چیست؟

من امروز هم تذکر دادم راستگو نباید شکایت می‌کرد. به هر صورت ما ٣١نفریم، نظراتمان متفاوت است. در بحث لوایح، طرح‌ها،گزارش‌هایی که از نواحی شهردار می‌آید و...  نظرات موافق و مخالف داریم. به هر صورت راستگو مسوول سمن‌ها در شورایاری است و دوستان ما و خود من معتقدیم هزینه‌هایی که وی می‌کند در چارچوب قانون نیست. من اعتقاد دارم هر هزینه‌ای که در شورای شهر اتفاق می‌افتاد باید رییس شورا و خزانه‌دار امضایش کنند یا معاون مالی. خانم راستگو نمی‌تواند از پول شورا هزینه کند. من هم به مسجدجامعی تذکر دادم و هم به چمران. مختاباد هم یک تذکر داده، ممکن است لحنش لحن تندی بوده باشد، راستگو نباید برود شکایت کند؛ این در شأن شورای شهر نیست. راستگو اشتباه کرده است. درخواست کردیم چمران ریش سفیدی کند، موضوع را در خود شورا حل کند.

‌چمران اقدامی کرده است؟

امروز به من قول داد این موضوع را حل‌و‌فصل کند.

‌درباره حساب سمن‌ها توضیح می‌دهید؟
 

از سال گذشته پنج‌میلیاردتومان پول در این حساب بود و هزینه‌کردش در اختیار راستگو بوده و ما معتقدیم هزینه‌کرد تمام حساب‌های شورا باید طبق قانون در اختیار رییس شورا و خزانه‌دار باشد. عضو شورا نمی‌تواند در کار اجرایی دخالت کند و این دخالت در اجراست.

منبع: شرق
برچسب ها: شورا شکایت