۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵

شمارش معکوس واگذاری سرخابی‌ها

دومین جلسه هیات واگذاری به منظور قیمت‌گذاری سرخابی‌ها امروز با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در حال برگزاری است، تا شاید طلسم 10 ساله واگذاری دو باشگاه محبوب پایتخت شکسته شود.
کد خبر : ۲۱۹۸۴۲
صراط: در جلسه گذشته هیات واگذاری که در نیمه آذر برگزار شد، ابهامات صورتهای مالی مانع از قیمت گذاری شد. اما اکنون ابهامات صورتهای مالی با امضای وزیر ورزش برطرف شده و شمارش معکوس برای واگذاری سرخابی‌های محبوب پایتخت آغاز شده است.
 
با امضای صورتهای مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نیز تصویب و اعلام رسمی قیمت‌های تعیین شده توسط هیات واگذاری، به احتمال زیاد آگهی برگزاری مزایده این دو باشگاه در نیمه دوم بهمن ماه برگزار می‌شود.بنابراین اگر امروز قیمت سهام این دو باشگاه به تصویب هیات واگذاری برسد، چند روز بعد آگهی مزایده سهام این دو باشگاه منتشر شده و 20 روز پس از انتشار آگهی، مزایده سهام انجام می شود.
 
این در حالی است که بررسی ها نشان داده است که قیمت های 150 تا 200 میلیارد تومانی برای این دو باشگاه تعیین شده و واگذاری باشگاه‌های مرغوبکار و درفشی فر به استقلال و پرسپولیس، قیمت این دو باشگاه را افزایش یا کاهش می دهد. چون باشگاه ها سودآوری نداشته قیمت گذاری براساس ارزش روز خالص دارایی محاسبه می شود، یعنی در این محاسبه دارایی‌های شرکت از بدهی‌ها کسر و مورد محاسبه قرار می گیرد.
 
به این ترتیب در قیمت گذاری این دو باشگاه که مهم و حساس برانگیز است، قیمت‌گذاری برند توسط کارشناسان دادگستری، مرکز ارزش گذاری برند در داخل کشور و مرکز ارزش گذاری بین المللی برند انجام و قیمت گذاری سهام جداگانه صورت گرفته است.
 
بنابراین دارایی‌های این دو باشگاه، ورزشگاه‌های درفشی فر و مرغوبکار و دارایی غیر پولی، برند و حق امتیاز را شامل می شود. بدهی‌های این دو باشگاه هم که مشکل اساسی در واگذاری آن ها است شامل سازمان‌ها، نهادها یا ورزشکاران است. بنابراین قیمت گذاری نهایی بر اساس قیمت برند، میزان دارایی و بدهی‌های معوقه تعیین می‌شود.
 
به این ترتیب با امضای صورتهای مالی و نیز انجام فرآیند قیمت گذاری باید دید هیات واگذاری چه قیمتی را برای سرخابی‌ها تعیین می کند و سهام آنها با چه شرط هایی به مزایده گذاشته می شود.
منبع: ایسنا
برچسب ها: استقلال پرسپولیس