۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲

اخطار قوه قضاییه به "شهر موشها"

در جشن فیلم «شهر موش‌ها» که به تقدیر از اسپانسرهای فیلم اختصاص داشت اعلام شد که طبق حکم قوه قضاییه تا ده روز دیگر باید دکورهای فیلم جمع‌آوری شود.
کد خبر : ۲۱۹۸۹۰
صراط: در این مراسم که شامگاه 19 دی ماه در رستوران «اسفندیار» برگزار شد‌، منیژه حکمت یکی از تهیه کنندگان فیلم ضمن تشکر از اهالی رسانه در موفقیت فیلم «شهر موش‌ها» گفت: قصد داشتیم در مراسم ویژه‌ای رکورد شکنی فیلم را جشن بگیریم که موفق به برگزاری آن نشدیم و حالا قصد داریم در این جشن کوچک از اسپانسرهای فیلم که بدون حضورشان این اتفاق بزرگ رقم نمی‌ خورد‌، قدردانی کنیم.
 
در ادامه مجید جوزانی از مدیران فرهنگی با اشاره به علاقه‌اش به فیلم «شهر موش‌ها» و نوستالژی که به این فیلم از بچگی داشته است‌، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل فقدان سرمایه بسیاری از فیلم‌ها در حال کوچک شدن هستند تا با عدد کوچک‌تری ساخته شوند. اما در این فیلم شاهد بودیم که اتصال صنعت به سینما به عنوان اتفاق بزرگی رقم خورد و این انجام نمی‌شد مگر با درایت مسئولان بالادستی.
 
وی افزود: این حرکت نشاطی را به جامعه منتقل کرد و شادی که شهر موش‌ها در جامعه آورد مثال زدنی است. برای اولین‌بار یک کمپین خبری درست برگزار شد‌ و جامعه رسانه‌ای بسیار عادلانه به این فیلم پرداختند و در نهایت هم پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شناخته شد.
 
جوزانی با اظهار امیدواری از اینکه باز شاهد حضور بخش خصوصی در آثار سینمایی باشیم‌، گفت: قطعا با حضور پررنگ بخش خصوصی چنین اتفاقاتی رقم خواهد خورد.
 
فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما و فیلمنامه‌نویس «شهر موش‌ها2» گفت: جامعه ایران جامعه کوتاه مدتی است و در یک چرخه گیر کردهاست و به بسیاری از مسائل ضربه زده است. در جامعه استبداد زده قانون ملاک عمل نیست و فراتر از قانون همه تصمیمات گرفته می‌شود و در نهایت سنگ رو سنگ بند نمی‌شود. در واقع آشوب چنان بلوایی را در جامعه راه می‌اندازد که همه نگران سرمایه می‌شوند.
 
وی افزود: خوشبختانه تجربه انقلاب اسلامی با عمیق شدن آگاهی همراه شد و مردم بیش از پیش به حقوق خود آشنا شدند و دانستند که این چرخه را باید جایی در هم شکست.
 
این فیلمنامه نویس ادامه داد: رابطه ما با بنگاه‌های اقتصادی یک رابطه دو طرفه است و سود همه ما در تداوم این ارتباط است.
 
توحیدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به اخطاریه‌ی قوه قضاییه برای تحویل سوله‌های دکور «شهر موش‌ها» اظهار کرد: دکورهایی که بیش از سه میلیارد هزینه برده با شکایت ناجی هنر و طی فرصت 10 روزه‌ای که داده شده است باید تخلیه شود. چرا سینما ایران نباید چنین جایی داشته باشد تا چنین آثاری حفظ شود‌؟!
 
وی افزود: در حالی که شاهد هستیم در خارج از کشور حتی چوب هری پاتر هم به قیمت زیادی می‌فروشند اما اینجا حتی دکورهای یک فیلم پرمخاطب نیز نمی‌تواند برای ساخت قسمت دیگر کار باقی بماند با این وجود در حالی که فیلمنامه قسمت سوم فیلم آماده است‌، اما فکر می‌کنم ساخت «شهر موش‌ها3» منتفی شود.
 
توحیدی خاطرنشان کرد: امیدوارم روزی برسد که از خودمان چیزی داشته باشیم تا حکم تخلیه برایمان صادر نشود از سرمایه گذاران این فیلم هم خواهشم می‌کنم دست از همراهی‌شان نکشنند و از سایر فیلم‌ها هم حمایت کنند.
 
غلامرضا موسوی رئیس شورای عالی تهیه کنندگان هم با اشاره به اتفاقاتی که برای اکران فیلم‌های «عصبانی نیستم» و «خانه پدری» پیش آمد گفت: این عدم امنیت شغلی ما را به شدت تهدید می‌کند و رفتن به ساخت چنین فیلم‌های پرهزینه‌ای مانند «شهر موش‌ها» جرات زیادی می‌ خواهد. خیلی راحت آقایان می‌توانند از «شهر موش‌ها» هم تعبیر‌های مختلف دربیاورند و این فیلم را به سرنوشت آن فیلم‌های اکران نشده دچار می‌کردند.
 
وی افزود: رفتن به ساخت چنین فیلمی واقعا دست مریزاد دارد و به عنوان یک آدم صنفی از سرمایه گذاران نیز تشکر می‌کنم و امیدوارم ناجی هنر هم سوله این فیلم را نگه دارد و حتی می‌تواند از آن درآمد زایی نیز داشته باشد.
 
موسوی تاکید کرد: با این فیلم گام‌های بزرگی برداشته شد و امیدوارم دیگران نیز ادامه دهنده این راه باشند.
 
مرضیه برومند کارگردان «شهر موش‌ها» هم نیز با بیان اینکه خوشبختانه «شهر موش‌ها» رکورد فروش را شکست اظهار کرد: اما با توجه به هزینه زیادی که برای ساخت این فیلم شد،‌ تقریبا برای سرمایه گذاران تنها با بازگشت سرمایه اولیه همراه بود.
 
وی افزود:امیدوارم حمایت از سینما کودک ادامه پیدا کند و برای این فیلم هم بدون گروه مالی گردشگری قطعا امکان ساخت فراهم نمی‌شد. اما نمی‌دانم چرا بعضی‌ها این طوری هستند و چیزهای بی‌ربطی می‌نویسند، مملکت قانون دارد در واقع خواستند شیرینی و حلاوت فروش «شهر موش‌ها» را زهر کنند که نشد. آنهایی که در واقع موقع اکران صد میلیون خواسته بودند و امیدوارم خودشان را به دکتر نشان بدهند.
 
برومند در پایان سخنانش با تقدیر از منیژه حکمت ‌،علی سرتیپی و فرهاد توحیدی گفت: بدون حضور این افراد فیلم ساخته نمی‌شد و از روز اول قول داده بودند پشت من بایستند که به خوبی ایستادند.
 
علی سرتیپی دیگر تهیه کننده این فیلم هم «شهر موش‌ها» را یک اتفاق در سینمای ایران دانست و اظهار کرد: پاییز امسال پرفروش‌ترین پاییز تاریخ سینما بود و در واقع از بهار و تابستان هم پرفروش‌تر شد که این یک رکورد محسوب می‌شود.
 
وی افزود: حمایتی که مجموعه سینمای ایران از این فیلم داشت‌، قابل تقدیر است و خوشحالم که این اتفاق برای کلیت سینمای ایران رقم خورد.
 
خالقی رئیس هیات مدیره گروه مالی گردشگری (هملت آ) نیز در سخنانی از سرمایه گذاری در فیلم «شهر موش‌ها» ابراز رضایت کرد.
 
همایون اسعدیان‌، هوشنگ گلمکانی‌، وحید نیک‌خواه آزاد‌، سروش صحت‌، ابوالحسن داودی‌، بیتا منصوری‌، مسعود رایگان‌، رویا تیموریان‌، پگاه آهنگرانی و رسول صدرعاملی از دیگر حاضران در این برنامه بودند.
 
در پایان لوح تقدیر سازندگان فیلم توسط مرضیه برومند به مدیران گروه مالی گردشگری اهدا شد.

منبع: ایسنا