۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶

توضیحات خادم درباره واگذاری سرخابی‌ها

نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش در خصوص سازی استقلال و پرسپولیس در مورد تصمیمات امروز توضیح داد.
کد خبر : ۲۱۹۹۲۶
صراط: امیررضا خادم در جمع خبرنگاران در خصوص واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: امروز جلسه 3 ساعته‌ای با حضور شورای واگذاری استقلال و پرسپولیس و مجمع 2 باشگاه و با حضور وزیر ورزش، وزیر اقتصاد، وزیر دادگستری و رئیس سازمان خصوصی‌سازی برگزار شد و با تمام فرازها و فرودها ابعاد مختلف این واگذاری مورد بررسی قرار گرفت و قیمت پایه فروش 2 باشگاه اعلام شد و مقرر شد تا پایان ماه در اطلاعیه‌ای شورای واگذاری شرایط واگذاری را اعلام کند.

وی در واکنش به این موضوع که هر روز بدهی‌های جدیدی از 2 باشگاه منتشر می‌شود، خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که افتاد این بود که مصوب شد کل بدهی دو باشگاه به علاوه مسائل حقوقی در اختیار دولت باشد. یعنی آن بخش از مسائل مالی که هیئت مدیره نتواند در فرصت مقرر اعلام کند و هیئت رئیسه نتواند سازمان حسابرسی نتواند تعیین کند در اختیار دولت قرار می‌گیرد و برند دو باشگاه و اماکن غیرمنقول واگذار می‌شود.

نماینده تام‌الاختیار وزارت ورزش در خصوص مبلغ پایه برای هر دو باشگاه مبلغ 290 میلیارد تومان به عنوان مبلغ پایه در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: یکی از شروط برای خریداران این است که مجموعه‌ای 100 نفری از هواداران و پیشکسوتان را معرفی کنند و به تایید وزارت ورزش برسد و آنها 20 درصد از سهام را دریافت کنند و یک کرسی در هیئت رئیسه داشته باشند.

خادم در پاسخ به این سوال که آیا تغییر در هیئت مدیره استقلال همچنان پابرجاست گفت: با توجه به تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته چون قرار شد که دو باشگاه در مزایده بروند و برند آنها فروخته شود بحث‌های خصوصی‌سازی و مالی به قوت خود باقی است. و در واحد زمان سازماندهی می‌شود و در خصوص آن تعیین تکلیف می‌شود. لذا در بحث فروش آنها مشکلی از جهت تعداد اعضا براساس اساسنامه وجود ندارد.

وی در خصوص سیاسی نیز گفت: این مسائل را از هیئت مدیره بپرسید. ولی طاهری از طرف هیئت رئیسه تمامی مسئولیت‌های مدیرعامل را دارد و در مورد مدیرعامل نیز تصمیم‌گیری خواهد شد.

خادم در پایان گفت: تا یک ماه آینده خیلی چیزها در واگذاری مشخص می‌شود و بحث مدیریت باشگاه نیز در مسیر خود پیش می‌رود و مشکلی وجود ندارد.

منبع: تسنیم