۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

نبود سم اعدام آمریما را به تعویق انداخت

مقام‌های قضایی امریکا، از تعلیق اجرای حکم اعدام دو قاتل کودک‌‌آزار به دلیل نبودن سم تزریقی خبر دادند.
کد خبر : ۲۲۰۰۳۳
صراط: مقام‌های قضایی امریکا، از تعلیق اجرای حکم اعدام دو قاتل کودک‌‌آزار به دلیل نبودن سم تزریقی خبر دادند.

براساس گزارش پلیس اوهایو، «رونالد فیلیپس» و «ریموند تیبت» که به جرم قتل به مجازات مرگ با تزریق سم محکوم شده‌اند اجرای حکم اعدام‌شان به دو ماه بعد موکول شد و به گفته یکی از مسئولان قضایی، کمبود داروی مخصوص برای اعدام در امریکا ممکن است شیوه اعدام مجرمان را به طور کلی تغییر دهد.

لغو مجازات اعدام با تزریق سم از یک سو خواسته مخالفان اعدام در امریکا است و از سوی دیگر مدافعان حقوق‌بشر به طور کلی با استفاده از شیوه‌های سنتی اعدام از قبیل صندلی الکترونیکی، تزریق سم و طناب دار بشدت مخالفت می‌کنند. چندی پیش اجرای مراسم اعدام جنجال‌برانگیز یک محکوم به مرگ به نام «دنیس مک گوآلر» با یک نوع سم آزمایش نشده در یکی از زندان‌های امریکا خشم و انزجار بسیاری از مردم و مدافعان حقوق بشر را برانگیخت. در اتاق مرگ زندان پس از آنکه به محکوم سم تزریق کردند این مرد مدت 27 دقیقه با زجر و شکنجه روبه‌رو شد و به جان کندن افتاد که پس از آن مخالفت مردم و نهادهای اجتماعی با اجرای این شیوه زجرآور آغاز شد. پس از این اعدام هولناک، آزمایشگاه سازنده سم‌های مخصوص اعدام تولید این ماده مرگبار و زجرآور را متوقف کرد.

پیش از این از داروی «پنتو باربیتال» برای مرگ آسان حیوانات استفاده می‌شد و در 32 ایالت امریکا برای اجرای حکم اعدام محکومان، استفاده از این نوع سم را در پیش گرفته بودند که با تأیید مقامات قضایی استفاده از این شیوه برای کشتن محکومان به مرگ در زندان‌ها متوقف خواهد شد.
 

منبع: ایران
برچسب ها: سم آمریکا اعدام