۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۵

برنامه داعش برای حمله تروریستی در اروپا

اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می‌دهد که اتفاقات اخیر در فرانسه تنها سرآغازی برای موج حملات تروریستی داعش در اروپا به شمار می‌رود.
کد خبر : ۲۲۰۱۰۴
صراط: نشریه بیلد ام سونتگ امروز یکشنبه اعلام کرد، اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا حاکی است که حملات اخیر در فرانسه تنها آغازی برای موج حملات تروریستی داعش در کشورهای اروپایی است.
 
چند ماه قبل کارکنان آژانس امنیت ملی آمریکا توانسته بودند تا مکالمات تلفنی رهبران داعش را رهگیری کنند که نشان می داد اروپا باید منتظر موجی از حملات تروریستی باشد و اتفاقات اخیر فرانسه تازه سرآغازی برای این حملات بوده است.
 
8 کاریکاتوریست نشریه چارلی ابدو در حمله روز چهارشنبه شریف و سعید کواشی دو برادر تروریست کشته شدند. این دو نفر همچنین یک مامور پلیس را نیز زمانی که از دفتر این نشریه خارج می شدند، به قتل رساندند.
 
عملیات پلیس فرانسه برای دستگیری دو مظنون حملات تروریستی، در 35 کیلومتری شمال شرقی پاریس، با حمله افراد پلیس و کشته شدن مهاجمین پایان یافته است.سلم حمید مراد یکی از مظنونان حمله روز چهارشنبه به مجله چارلی ابدو در پاریس است، خود را تسلیم پلیس کرد. اما دو مظنون دیگر این حادثه که دو برادر الجزایری تبار به نام‌های سعید کواشی و شریف کواشی هستند، ضمن فرار یک مرد 26 ساله را در روستای "دامارتان آنگوئل" به گروگان گرفته بودند.
 
دومین گروگان‌گیری نیز در یک سوپرمارکت مخصوص یهودی‌ها در شرق پاریس رخ داد. بنا بر گزارش‌ها «آمدی کولیبالی»، فرد گروگان‌گیر، همان مهاجمی بود که روز گذشته یک پلیس زن را با شلیک گلوله از پای در آورد. وی خواهان توقف عملیات پلیس برای دستگیری برادران کواشی شده بود.
 
در جریان گروگان‌گیری دوم پنج نفر شامل کولیبالی کشته شده و 15 گروگان نیز نجات یافتند. برخی خبرها حاکی از حضور یک مرد مسلح دیگر در این حادثه دارد که ظاهر متواری شده است. حیات بوم‌الدین، یکی دیگر از همدستان کولیبالی، نیز فعلا متواری است.
 
داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.
 
داعش در مناطق تحت تصرف خود خلافت اسلامی اعلام کرده است. در ماه اوت آمریکا حملات هوایی علیه داعش در عراق را آغاز کرد. واشنگتن در ماه سپتامبر دامنه حملات خود علیه داعش را به سوریه نیز گسترش داده است.
منبع: تسنیم
برچسب ها: داعش تروریست