۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲

وقوع هفته‌‌ای یک حمله تروریستی در اروپا

رئیس کمیته اطلاعات سنا می‌گوید که با توجه به تعداد تروریست‌های بازگشته از سوریه و عراق، اروپا در آینده هر هفته شاهد یک حمله تروریستی مشابه با حملات پاریس خواهد بود.
کد خبر : ۲۲۰۲۹۷
صراط: سناتور «ریچارد بور» رئیس کمیته اطلاعات سنا که بنا به موقعیت خود در این نهاد قانون‌گذار، دسترسی بالایی به اسناد طبقه‌بندی شده سازمان‌های اطلاعاتی کشورش دارد، می گوید تروریست‌های اروپایی بسیاری از سوریه به کشورهای خود بازگشته‌اند و قاره سبز باید منتظر روزهای سیاهی باشد.
 
«بور» که با شبکه خبری «ای‌بی‌سی‌نیوز» مصاحبه می‌کرد، گفت: «من مطمئنم که با توجه به تعداد کسانی که به سوریه رفته و حال به کشورهای خود بازگشته‌اند، مطمئناً به جایی خواهیم رسید که این حملات تروریستی هر هفته تکرار شود خواهیم رسید.»
 
داعش با توجه به در اختیار داشتن نیروهای اروپایی و آمریکایی مسلط به زبان‌های رایج بین‌المللی، حضور پررنگ و موثری در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توئیتر دارد؛ برخی از نیروها با استفاده از شعارهای جذاب، به یارگیری در میان جوانان اروپایی و آمریکایی می‌پردازند و حتی برخی اوقات از همین طریق، آنان را به حملات تروریستی در کشور مادری ترغیب می‌کنند.
 
سناتور «بور» با توجه به همین واقعیت، گفت:‌«چیزی که بیش از همه مرا نگران می‌کند، همهمه‌ای است که در رسانه‌ها به گوش می‌رسد. منظور من از رسانه‌ها، هم رسانه‌های نزدیک به گروه‌های خاص مانند داعش است و هم مطالب مطرح شده در رسانه‌های عمومی مانند چت‌روم‌ها؛ صدایی که در این فضاها به گوش می‌رسد، دعوت به رفتن در خیابان و کشتن افسران پلیس است.»

منبع: فارس
برچسب ها: اروپا سنا