۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۲
در پی مذاکرات روز گذشته اولاند و کوکرمن؛

دولت سکولارترین کشور جهان موظف به حمایت از یهودیان شد!

فرانسه کشور سکولاری که حتی استفاده از نماد های مذهبی را در مدارس دولتی ممنوع اعلام کرده است دولت خود را موظف به حمایت امنیتی از یهودیان کرد!/این منع حتی شامل دین مسیحیت یعنی دین اکثریت مردم فرانسه نیز می شود به گونه ای که نصب صلیب بر دیوار مدارس ممنوع بوده ...
کد خبر : ۲۲۰۳۱۹

گروه بین الملل صراط - فرانسه کشور سکولاری که حتی استفاده از نماد های مذهبی را در مدارس دولتی ممنوع اعلام کرده است دولت خود را موظف به حمایت امنیتی از یهودیان کرد!

به گزارش گروه بین الملل صراط، در پی مذاکرات روز گذشته اولاند رییس جمهور فرانسه و کوکرمن رییس شورای موسسات یهودی فرانسه، مقرر شد که پلیس این کشور در صورت ایجاب شرایط حمایت ویژه ای از کنیسه ها و مدارس یهودی فرانسه به عمل آورد.

این در حالیست که فرانسه را مهد سکولاریسم می دانند و این کشور همواره پاسداری از اصول سکولاریسم را یکی از ارزشهای اصیل فرانسوی اعلام می کند.

سکولاریسم به معنای جدایی دین از سیاست و بلکه بعضا در نسخه فرانسوی آن یعنی لائیسیته ممنوعیت حضور دین در سیاست می باشد و از این روست که در کشور فرانسه نه تنها تحصیل دختران مسلمان باحجاب ممنوع است، بلکه حضور باحجاب خانمهای مسلمان در خیابانها بارها به چالش کشیده شده و در مقاطعی برای آن جریمه نقدی در نظر گرفته شده است.

جالب اینجاست که این منع حتی شامل دین مسیحیت یعنی دین اکثریت مردم فرانسه نیز می شود به گونه ای که نصب صلیب بر دیوار مدارس ممنوع بوده و حتی بردن آن توسط دانش آموزان به مدارس مجاز نیست.

اما جالب اینجاست که تمام اصول نظام لائیک فرانسه به هنگام مواجه با یهود به یکباره به فراموشی سپرده می شود و اولاند قول حمایت امنیتی ویژه از مدارس یهودی! و کنیسه های کشور را می دهد.

گفتنی است بهانه اعتراض به عدم امنیت یهودیان که سبب مذاکرات دیروز اولاند و کوکرمن شده بود، مساله نا امنی های چند روز پیش فرانسه است که طی آن بیست تن به قتل رسیدند. از این بیست تن چهار نفر یهودی بودند و این مسئله سبب شده تا یهودیان فرانسه احساس نا امنی مفرطی کنند و دولت ضد دین این کشور ناچار شود برای بازگرداندن احساس امنیت به پیروان دین یهود تمهیدات لازم را اجرا نماید.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روزهای گذشته به سو استفاده و موج سواری پرداخته و گفته بود در راهپیمایی ضد تروریسم فرانسه شرکت می کند و از مهاجرت یهودیان فرانسه به سرزمینهای اشغالی استقبال می کند.

لازم به ذکر است نفوذ بالای لابی های صهیونیستی در کشور فرانسه شهرت زیادی دارد و قبلا نیز در دولت سازکوزی ارتباطات عمیق نخست وزیر نظام دین گریز فرانسه با پیروان دین یهود تصاویر زیبایی خلق کرده بود!

تصویر دو خاخام در کنار سارکوزی در که شمعدان مذهبی یهود را در دست دارد.

دولت سکولارترین کشور جهان موظف به حمایت از یهودیان شد!