۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷

موافقت دولت با تعطیلی شنبه‌ مدارس یهودی

دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از تعطیلی روزهای شنبه برای دانش‌آموزان یهودی مدارس کشور خبر داد.
کد خبر : ۲۲۵۲۰۸
صراط: دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، از تعطیلی روزهای شنبه برای دانش‌آموزان یهودی مدارس کشور خبر داد.

علی یونسی در نشست نقد سیاست‌های دولت تدبیر و امید در خصوص اقلیت‌های قومی و مذهبی، گفت: با اعلام درخواست جامعه کلیمی ایران برای تعطیلی و معاف شدن دانش‌آموزان یهودی برای رفتن به مدرسه در روزهای شنبه، دولت با این درخواست به صورت فوری موافقت کرد.
 
دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی همچنین از جلسات هفتگی خود با نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور و از جمله ارامنه خبر داد و گفت: مسائل اقلیت‌های قومی و دینی برای دولت مهم است که باید به آن توجه ویژه شود و دولت تدبیر و امید قصد دارد چالش‌های این حوزه را به حداقل برساند.
 
سیامک مره صدق نماینده جامعه کلیمی ایران در مجلس شورای اسلامی با تائید این خبر گفت: یک سال است دانش آموزان یهودی روزهای شنبه به مدرسه نمی‌روند. ما به عنوان گروهی از تنوع اقلیت ایرانی درخواست داشتیم که دانش آموزان در روزهای شنبه به مدرسه نروند چون بنا به دیدگاه شریعت دین یهود، کار کردن در روزهای شنبه ممنوع است و توصیه شده جز در موارد ضروری کاری انجام نشود.
منبع: پانا