۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹

سخنان خاتمی به موسوی روزبعدازانتخابات

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سابقه حصر هم در انقلاب و هم در تاریخ اسلام وجود داشته، گفت: حصر سران فتنه توسط شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است و این حصر برخورد مهربانانه‌ نظام با سران فتنه است.
کد خبر : ۲۲۰۴۷۸
صراط: حجت‌الاسلام سید‌محمود نبویان نماینده مجلس شورای اسلامی پیرامون حواشی جلسه دیروز مجلس و سخنان یکی از نمایندگان گفت: سران فتنه خیانت به مردم کردند چرا که در سال 88 اینکه میزان رای ملت است را قبول نداشتند و رای مردم و جمهوریت نظام را زیرپا گذاشتند.

وی افزود: اینان با لشکر‌کشی خیابانی 100 میلیارد دلار به کشور خسارت وارد کردند و باعث کشته شدن 30 نفر شدند و دشمن را امیدوارم کردند که دشمن در سالگرد فتنه 88 و در سال 89 بدترین قطعنامه خود را علیه ایران که قطعنامه 1929 بود را صادر کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در حقیقت آمریکا و غرب به احترام فتنه‌گران و به دفاع از خاتمی، موسوی و کروبی ملت ایران را تحریم کرد.

حجت‌الاسلام نبویان با بیان اینکه سران فتنه با اقدامات‌شان دشمن را امیدوار کردند گفت: اینان به دروغ گفتند که تقلب شده است در حالی که هیچ مدرکی را هم ارائه نکردند. اینان خائن به کشور هستند. اگر این اقدام را مردم عادی انجام می‌دادند قطعا محاکمه می‌شدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام با سران فتنه برخورد مهربانانه داشته گفت: بنده خانه‌‌ای که آقای موسوی در آن حصر است را دیده‌ام که یک خانه بسیار بزرگ با امکاناتی چون استخر و غیره است. این حصر  برخوردی است که نظام از روی عطوفت با سران فتنه داشته است.

وی ادامه داد: ما مشاهده می‌کنیم که آمریکا چگونه با فرقه داودیه که هیچ معارضه‌ای با آن کشور نداشت را در یک خانه محصور و به آتش کشید.

حجت‌الاسلام نبویان با تاکید بر اینکه مردم در 9 دی موضع‌شان را علیه سران فتنه مشخص کردند گفت: اصل 176 قانون اساسی درباره شورای عالی امنیت ملی است که عنوان می‌کند مصوبات این شورا پس از تائید مقام معظم رهبری قابل اجرا است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال همین شورا مصوبه حصر سران فتنه را گذاشته است. حال اگر می‌خواهند این حصر برداشته شود خود شورا باید اقدام کند. عده‌ای می‌گویند حصر سابقه‌ای در تاریخ ندارد که این مطلب آنان اشتباه است.

وی در همین رابطه گفت: ما شاهدیم که در زمان انقلاب امام (ره) آیت‌الله شریعتمداری را محصور کرده بودند. در اسلام نیز نمونه‌ای در این خصوص وجود دارد. در آیه 17 سوره توبه در همین خصوص آمده است که سه نفر تنبلی کرده‌اند و به جنگ تبوک نرفتند. بعد پشیمان شده و برای عذرخواهی پیش پیامبر رفتند که پیامبر عذر آنان را نپذیرفت و دستور طرد آنان را دادند.

نبویان گفت: اینان تا جایی محصور شدند که خانواده ایشان پیش پیامبر رفتند و گفتند که ما می‌خواهیم از اینان طلاق بگیریم. این سه نفر آنقدر محاصره اجتماعی شدند تا به کوه پناه بردند. یک نفر از دشمنان پیامبر پیش «کعب» که یکی از این سه نفر طرد شده بود آمد و گفت: اگر رئیس تو (پیامبر) تو را طرد کرده پیش ما بیا. کعب می‌گوید وای بر من که دشمن پیامبر بر من طمع کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حال آیا دشمن به کروبی و موسوی و خاتمی طمع نکرد؟ هنوز هم آمریکا و اسرائیل از اینان دفاع می‌کنند. ما نیز معتقدیم حصر باید تمام شود و اینان محاکمه شوند چرا که اینان باغی هستند و حکم‌شان اعدام است.

وی تصریح کرد: آقایانی که می‌گویند حصر برداشته شود آیا این حکم را می‌پذیرند و قانون را قبول می‌کنند؟ اینان به دنبال فتنه دیگری هستند.

نبویان با بیان اینکه جرم خاتمی از موسوی و کروبی بالاتر است گفت: یکی از نزدیکان خاتمی به من گفت که خاتمی غروب روز بعد از انتخابات به موسوی می‌گوید که تو فکر می‌کنی تقلب شده؟ اصلا اینگونه نیست کجا تقلب شده است. بنده رئیس‌جمهور این کشور بودم و این امکان ندارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: خاتمی می‌دانست که تقلب نشده اما با این وضعیت به کشور خیانت کرد. به همین خاطر جرم وی از موسوی و کروبی که شاید احساس می‌کردند تقلب شده باشد، بالاتر است.

وی همچنین پیرامون اتفاقات روی داده روز گذشته مجلس گفت: ما مشاهده می‌‌کنیم فردی که پسر شهید مطهری است سخنانی می‌گوید که آمریکا، انگلیس و اسرائیل از آن سخنان استفاده می‌کنند و روزنامه‌هایی از سخنان وی استقبال می‌کنند که اکثریت آنان مدافع فتنه هستند.

حجت‌الاسلام نبویان ادامه داد: در جلسه روز گذشته مجلس مطهری پیرامون روز 9 دی می‌گوید که این روز یوم‌الشیطان است. وی با این سخن در حقیقت به رهبری توهین کرده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه هیچ کس با مطهری برخورد فیزیکی نداشت گفت: این در حالی است که مطهری به یکی از نمایندگان مشت زد و مکررا دیگران را تهدید به برخورد فیزیکی می‌کرد و اینکه عکس نمایندگان را می‌زنند که با مطهری برخورد فیزیکی داشتند درست نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: لازم است آقای مطهری در خصوص سخنانش بیندیشد که چه کسانی از سخنان وی استفاده کردند. از این به بعد نیز نمایندگان را تهدید به برخورد فیزیکی نکند.
منبع: فارس