۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

مرور علل حصر سران فتنه در سال 89

سران فتنه نیز در پازل دشمن بازی کردند و در اینجا بود که شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از تکرار فتنه 88 در اقدامی به هنگام کسانی را که به دنبال تدارک نقشه جدیدی بودند در حصر خانگی قرار داد.
کد خبر : ۲۲۶۹۲۱
صراط: کارشناس مسائل سیاسی ضمن تشریح برنامه صهیونیست‌ها و سفارتخانه‌های اروپایی برای تبدیل ایران به سوریه پس از شکل‌‌گیری بیداری اسلامی گفت: حضور موسوی و کروبی در پازل دشمن باعث شد شورای عالی امنیت ملی آنها را در حصر خانگی قرار دهد.
 
یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آشوب آمریکایی اسرائیلی 25 بهمن سال 89 و حصر سران فتنه اظهار داشت: در پی حوادث سال 88 و ادعاهایی که عده‌ای مبنی بر تقلب مطرح کردند که از اساس کذب و نقشه‌ قبلا طراحی شده بود، اتاق فکر‌هایی سعی داشتند به مناسبت‌های مختلف افراد را به خیابان بیاورند و با استفاده از جو ملتهب پس از انتخابات چالش‌هایی رابرای کشور ایجاد کنند.
 
جوانی بر همین اساس به التهاب‌آفرینی فتنه‌گران در روزهای 13 آبان، 16 آذر و روز قدس و عاشورای سال 88 اشاره کرد و ادامه داد: ما شاهد بودیم که مردم با حماسه بزرگ و به یادماندنی 9 دی این جریان را به حاشیه راند و خشم انقلابی توده‌های میلیونی مردم باعث شد که آنها منزوی شوند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: پس از گذشت یک سال از این اتفاق اتاق‌ فکر‌های جریان فتنه مجددا فعال شدند و سعی داشتند از فضای ملتهب نهایت استفاده را ببرند. از این رو در بهمن‌ماه سال 89 حرکت جدیدی که می‌خواست به فتنه‌ای جدید تبدیل شود کلید خورد.
 
وی افزود: موسوی و کروبی در بیانیه‌ای از هواداران خود برای حضور در صحنه به بهانه حرکت‌های منطقه دعوت کردند و با توجه به اینکه این دعوت برای 25 بهمن پیش از 22 بهمن انجام شده بود هر فرد عاقل و کارشناسی می‌فهمید که توطئه دیگری در راه است و این مسئله هیچ ربطی به انتخابات 88 ندارد چرا که بازیگران آن همان افرادی بودند که چند ماه کشور را دچار آشوب و بحران کرده بودند.
 
جوانی یادآور شد: نمونه این بحران‌آفرینی‌ها در منطقه سوریه بود که وقتی حرکت‌های طبیعی در تونس و مصر آغاز شد و مردم این کشورها به حق علیه دیکتاتور‌ها به صحنه آمدند شاهد بودیم که صهیونیست‌ها و مرتجعین منطقه این را بهانه قرار دادند و حرکتی از قبل طراحی شده را در سوریه کلید زدند تا بگویند حرکت در سوریه نیز در امتداد اتفاقات تونس و مصر است و چنین نقشه‌ای هم برای ایران کشیده بودند.
 
این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه پشت صحنه اتفاقات 25 بهمن سال 89 نظام سلطه، سفارتخانه‌های اروپایی و صهیونیست‌ها و تمام جریان‌هایی که در فتنه 88 فعال بودند حضور داشتند یادآور شد: سران فتنه نیز در پازل دشمن بازی کردند و در اینجا بود که شورای عالی امنیت ملی برای جلوگیری از تکرار فتنه 88 در اقدامی به هنگام کسانی را که به دنبال تدارک نقشه جدیدی بودند در حصر خانگی قرار داد.
منبع: فارس
برچسب ها: موسوی کروبی حصر