۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵

گزارش رویترز از پیروزی ایران برابر قطر

خبرگزاری «رویترز» در گزارشی نوشت: ایران با موج پرشور هوادارانش به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا یورش برد.
کد خبر : ۲۲۱۱۰۴
صراط: در پی پیروزی امروز (پنجشنبه) تیم ملی کشورمان برابر قطر و صعود به جمع هشت تیم برتر جام ملت‌های 2015 آسیا، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد، ایران با موج پرشور هوادارانش و با پیروزی یک بر صفر برابر قطر به مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌ها یورش برد.

سردار آزمون تنها گل این بازی را در دقیقه 52 به ثمر رساند تا اکثریت 22 هزار و 672 تماشاگر حاضر در ورزشگاه را خوشحال روانه خانه کند و قهرمان سه دوره این رقابت‌ها برای ششمین سال متوالی به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها راه یابد.

قطر که پس از قهرمانی در مسابقات کشورهای حوزه خلیج فارس با امید زیادی پا به جام ملت‌های آسیا گذاشته بود در این بازی در گشودن دروازه ایران ناکام ماند و دوشنبه پس از دیدار آخرش در مرحله گروهی این تورنمنت مقابل بحرین باید به کشورش بازگردد.

ایران نیمه نخست را پرقدرت‌تر به پایان برد و حتی سردار آزمون در دقیقه 46 می‌توانست قفل دروازه قطر را بشکند ولی شوت پای چپ او در پی دفاع ناقص قاسم برهان، دروازه‌بان عنابی‌پوشان در مهار توپ عرض دروازه حریف را طی کرد و راهی اوت شد. هر چند این مهاجم 20 ساله شش دقیقه بعد از این بار دیگر مرتکب اشتباه نشد و توپ دریافتی از اشکان دژاگه را پس از چرخش از المهدی، مدافع قطر عبور داد و توپ را به تور دروازه قاسم برهان دوخت.

پس از گل سردار که تنها تغییر تیم ملی ایران نسبت به پیروزی 2 بر صفر یکشنبه این تیم برابر بحرین بود، ورزشگاه استرالیا از سر و صدا منفجر شد. آزمون پس از گشودن دروازه قطر از گوشه زمین خارج شد تا هواداران را در آغوش بگیرد.

با این گل بقای قطر در جام ملت‌ها به خطر افتاد ولی در ادامه با وجود مالکیت بیشتر توپ آنها نتوانستند موقعیت خطرناکی روی دروازه حریف خلق کنند.

پس از گذشت یک ساعت از زمان بازی سردار آزمون به دلیل مصدومیت از ناحیه قوزک پا مجبور به ترک زمین شد. رضا قوچان‌نژاد، جانشین سردار با حضورش در میدان به دنبال نشان دادن خود و بازپس گرفتن جایگاه از دست رفته‌اش در ترکیب تیم ملی بود ولی ضربات فاصله دور او به دلیل عدم دقت کافی راه به جای نبرد.

اشکان دژاگه که عملکرد تأثیرگذاری در این بازی داشت بارها دفاع قطر را به دردسر انداخت و توپ‌های ارسالی وی را تنها قاسم می‌توانست مهار می‌کرد. در نیمه اول دو تیم تلاش بیشتری داشتند ولی تماشاگران نه‌چندان زیادی که در ورزشگاه 82 هزار نفری استرالیا هیاهوی فراوانی به راه انداخته بودند پاداش حضورشان در این مکان را نگرفتند.

منبع: تسنیم