۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶

خط قرمزهای محور مقاومت از زبان نصرالله

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه خود با شبکه المیادین به تشریح خط قرمزهای محور مقاومت پرداخت.
کد خبر : ۲۲۱۱۶۴
صراط: سید حسن نصرالله دبیر کل حزب ‌الله لبنان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین پاسخ به تجاوز به لبنان را حق مقاومت دانست و تأکید کرد که تجاوز به تمامیت و امنیت لبنان خط قرمز است و باید هم همین طور باشد. وی ابراز داشت که موضوع بررسی تعداد زیادی از تجاوزها به لبنان را به دولت واگذار می‌کنیم اما حق دولت و مقاومت است که به هر تجاوز زمینی یا هوایی یا دریایی پاسخ دهد.

وی ادامه داد که مقاومت پاسخ به تجاوزات در هر زمانی که مناسب بداند را حق خود می‌داند، البته تصمیم به این پاسخ به صورت اتوماتیک گرفته نمی‌شود بلکه تمام ابعاد آن قبل از انجام عملیات بررسی می‌شود.

وی همچنین حضور جاسوسان صهیونیستی یا کاشت تجهیزات شنود یا ترور و قتل یا تیراندازی در مرزها را جزو خطوط قرمز مقاومت خواند و تأکید کرد که مقاومت در پاسخ به این اقدامات همه محاسبات را در نظر می‌گیرد و از موضع شجاعانه و حکیمانه نسبت آن واکنش نشان می‌دهد.

سید حسن نصرالله اتفاقات موجود بر ضد حزب‌الله در شرایط کنونی را مشغول کردن این حزب از سوی دشمن و نه جنگ فرسایشی دانست و تأکید کرد از همان ابتدا تمام مسئولیت‌های ما در راستای جنگ با اسرائیل است و این موضوع خدشه‌دار نشود، مشغولیت‌های حزب‌الله آسیبی به امکانات و عناصر آن یا کادر فرمانده‌ای یا آمادگی این حزب نمی‌زند.

وی گفت که مقاومت هیچ خلل یا ضعف و سستی را در خود راه نمی‌دهد و توانمندی هایش در مقابله با اسرائیل تحت تأثیر تحولات دیگر قرار نمی‌گیرد. امروز مقاومت قوی‌تر از هر زمان دیگری است. اسرائیل پرونده الجلیل را باز کرد، چرا که می‌دانست که ورود حزب‌الله به سوریه تجربه‌ای به این حزب داد که برای ورود به جنگ در الجلیل به آن نیاز داشت.

وی ادامه داد که ما انواع سلاح‌ها که ممکن است به ذهن کسی خطور کند را در اختیار داریم، چشمان مقاومت و عقل آن باز است و تحولات را در راستای مقابله با دشمن اسرائیلی پیگیری می‌کند.

نصرالله گفت: ما به دنبال دستیابی هر چیزی هستیم که مقاومت را برای تحقق پیروزی بزرگ قوی‌تر و تواناتر کند، و این موضوع تا حد زیادی محقق شده است، ما در مقاومت چیزهایی داریم که ما را قادر می‌سازد در صورت بروز تجاوز جدید دشمن پیروزی بزرگی را به دست آوریم.

دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد حمله به هر هدفی در سوریه حمله به کل محور مقاومت است، هیچ کس تضمین نمی‌کند که تجاوز به سوریه بدون واکنش باقی بماند، واکنش به هر تجاوزی حق محور مقاومت است و تنها حق  سوریه نیست. این واکنش در هر زمانی ممکن است اتفاق بیفتد.

منبع: تسنیم