۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹

کیف پرپول توریست عربستانی به صاحبش رسید

نظافتچی قطار مسافربری راه‌آهن شمال، ۱۹۰ میلیون ریال پول را به مسافری که توریست عربستانی بود برگرداند.
کد خبر : ۲۲۱۷۴۱
صراط: کارگر انساندوست راه‌آهن شمال، ۱۹۰ میلیون ریال پول گمشده را به صاحبش بازگرداند.

مدیرکل راه آهن شمال  از کارگر این اداره کل که هنگام نظافت قطار مسافربری مشهد – ساری، کیف پول حاوی190 میلیون ریال چک پول و دلار را پیدا کرد، قدردانی کرد. صاحب این کیف تبعه کشور عربستان  و  زائر حرم امام رضا (ع) بود. ماجرا از این قرار بود که اکبر شمسی مأمور نظافت قطار پس از پیاده شدن مسافران مشغول نظافت قطار بود که متوجه شد در یکی از کوپه‌ها کیف پولی پشت صندلی افتاده است.

این کارگر بلافاصله کیف را از پشت صندلی برداشته و محتویات داخلش را برای پیدا کردن صاحب اصلی‌اش کنترل کرد. محتویات کیف شامل 29 قطعه چک پول 500 هزار ریالی، 50 قطعه اسکناس 100 دلاری و تعدادی کارت‌شناسایی و کارت بانکی غیرایرانی بود، که ارزش ریالی محتویات داخل کیف قریب به 190 میلیون ریال بوده است. پس از پیدا کردن این کیف، اکبر کیف را که متعلق به یکی از مسافران تبعه کشور عربستان و زائر حرم امام رضا (ع) بود به مسئولان راه‌آهن تحویل داد و کیف تحویل صاحبش شد.

گران پاشا با اشاره به اقدام خداپسندانه این کارگر، این عمل را ناشی از اعتقاد کارگر زحمتکش به حلال و حرام دانست و گفت: کار این جوان از دو جنبه دارای ارزش است، یکی نفس این کار که نشان از دست پاک بودن این جوان دارد و دیگر با توجه به اینکه صاحب کیف اهل کشور دیگری بوده است، این عمل باعث ایجاد نگاه مثبت نسبت به ایرانیان خواهد شد.

اکبر شمسی انگیزه خود از این اقدام را رضای خدا دانست و گفت: حدود شش سال است در بخش خدماتی به‌عنوان نظافت کننده قطار مشغول به‌کار هستم و هر روز مسیر محل زندگی خود از روستای بیزکی جویبار به ساری را برای کسب روزی حلال با موتور سیر می‌کنم. دلم نمی‌خواهد اموال دیگران را وارد زندگی خانواده‌ام کنم.

منبع: ایران