۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

تصمیمی که ورزش را تهدید می‌کند

درحالی که تلفیق سازمان ملی جوانان با سازمان تربیت بدنی، وزارت ورزش و جوانانی را ایجاد کرد که حالا همه از این اتفاق ناراضی هستند، مسئولان صداوسیما قصد دارند این کار را در دو شبکه رادیویی انجام دهند!
کد خبر : ۲۲۱۸۱۸
صراط: سازمان صداوسیما از چندی پیش با مدیریت جدید فعالیت خود را در شرایطی دنبال می کند که براساس سیاست های جدید برخی شبکه های تلویزیونی و رادیویی در هم ادغام خواهند شد تا از این طریق هزینه های این سازمان کاهش یابد.
 
یکی از مواردی که طی روزهای گذشته در محافل ورزشی پیرامون آن بحث و تبادل نظر بسیاری صورت گرفته، رفتن شبکه رادیویی ورزش به زیر مجموعه رادیو جوان است که عملا یک شبکه تخصصی را از ورزش می گیرد و به نوعی تکرار اتفاقی است که برای سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان افتاد و پس از تلفیق این سازمان ها، هر دو ضرر کردند چرا که نه به درستی به ورزش رسیدگی شد و نه به جوانان.
 
شبکه رادیویی ورزش از 8 تیرماه 1378 فعالیت خود را به طور تخصصی آغاز کرد و در این مدت تمامی رشته های ورزشی را به خوبی پوشش خبری و البته تحلیلی داد و خیلی از مسابقاتی که قابلیت پخش از تلویزیون را نداشت از طریق این شبکه برای مخاطبان پخش شد تا میزان رضایتمندی جامعه ورزش از توجه رسانه ها به همه رشته ها افزایش پیدا کند.
 
در شرایطی که این شبکه رادیویی پس از 15 سال فعالیت به اوج پختگی و تاثیرگذاری خود رسیده است، مسئولان جدید سازمان صداوسیما قصد دارند این شبکه را زیر مجموعه رادیو جوان کنند که عملا باعث محدود شدن فعالیت های آن و کم شدن تاثیرگذاریش در فضای ورزش خواهد شد. ضمن اینکه به خاطر فعالیت هایی که شبکه جوان در بخش های غیر از ورزش دارد و از قضا مخاطبان پرشماری هم دارد، شبکه ورزش دیگر نمی تواند مانند گذشته به همه رشته های ورزشی توجه کند.
 
امیدواریم مسئولان سازمان صداوسیما که طبیعتا تصمیم گیر اصلی در این ماجرا هستند اجازه دهند ورزش که نیاز این روزهای جامعه است همچنان یک صدای اختصاصی برای خودش داشته باشد.

منبع: مهر
برچسب ها: ورزش رادیو