۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۴
اظهارنظر عجیب خباز:

ریاست مجلس 4ساله بود، لاریجانی با قدرت از روحانی حمایت می‌کرد!

راه حل این مشکل این است که آیین نامه مجلس تغییر کند و انتخاب رئیس مجلس به صورت چهارساله باشد. برخی از روسای مجلس مجبور هستند به شکلی رفتار کنند که نمایندگان در پایان هر سال به آنها دوباره رأی بدهند.
کد خبر : ۲۲۱۸۳۷
صراط: محمدرضا خباز، معاون تقنینی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور در مصاحبه با روزنامه اصلاح طلب آرمان، تلویحا خواستار چهارساله شدن دوران ریاست مجلس با هدف تداوم حمایت لاریجانی از روحانی شد!

خباز گفت: آقای لاریجانی همچنان به دولت علاقه‌مند هستند. آرزوی آقای لاریجانی حضور شخصیت برجسته‌ای چون آقای روحانی بر مسند قوه مجریه بوده است. دلیل این مساله عدم رعایت شأن مجلس در رفتار احمدی‌نژاد بود. همه این اتفاقات هم در زمان آقای لاریجانی روی داد. مثال بارز بی‌احترامی به مجلس هم جلسه استیضاح وزیر کار بود که احمدی‌نژاد آن فیلم سراسر تهمت را در صحن مقدس مجلس به نمایش گذاشت. با این وجود مخالفان آقای روحانی در مجلس گاهی اوقات آنچنان بی‌انصافانه عمل می‌کنند که رئیس مجلس مجبور می‌شود تاکتیک خود را تغییر دهد. به هر حال رئیس مجلس منتخب همین نمایندگان است و باید در پایان هر سال دوباره از همین نمایندگان رأی مثبت بگیرد تا بتواند به مدیریت خود برمجلس ادامه بدهد.راه حل این مشکل این است که آیین نامه مجلس تغییر کند و انتخاب رئیس مجلس به صورت چهارساله باشد. برخی از روسای مجلس مجبور هستند به شکلی رفتار کنند که نمایندگان در پایان هر سال به آنها دوباره رأی بدهند.این اتفاق هم‌اکنون قابلیت اجرا شدن ندارد و بلکه باید در اول دوره مجلس آینده رخ بدهد. اگر آقای لاریجانی به صورت چهارساله انتخاب می‌شدند همچنان با تمام قدرت از دولت آقای روحانی حمایت می‌کردند اما هم اکنون مخالفان به شکلی عمل می‌کنند که رئیس مجلس مجبور می‌شود شرایطی را فراهم کند که بتواند مجلس را مدیریت کند.