۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

وزش باد شدید در ۷ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در ۷ استان طی ۲۴ ساعت آینده و افزایش آلاینده ها در کلان شهرها در روز های پایانی هفته خبر داد.
کد خبر : ۲۲۱۹۴۰
صراط: احد وظیفه با بیان این مطلب افزود: براساس نقشه‌های پیش یابی، سامانه بارشی امروز در جنوب، شرق، جنوب شرق و بخشهایی از نواحی مرکزی و شمال شرق کشور فعال است از اینرو ابرناکی، بارش برف و باران و در مناطق جنوبی رعدوبرق و وزش باد پیش بینی می‌شود و بتدریج از سمت جنوب غرب از مقدار ابرها کاسته خواهد شد.

به گفته وی، روز سه شنبه دامنه فعالیت این سامانه محدود به شرق و جنوب شرق کشور خواهد بودو اواخر این روز از کشور خارج می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت:  بارش‌ها امشب در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و اوایل وقت روز سه شنبه در شرق استان سیستان و بلوچستان شدیدتر است.

وظیفه تصریح کرد: امشب در بوشهر، هرمزگان، کرمان، خراسان جنوبی و جنوب فارس و روز سه شنبه در هرمزگان، کرمان، یزد و سیستان وبلوچستان در بعضی ساعات وزش باد نسبتآ شدید پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز، خلیج فارس و روز سه شنبه دریای عمان مواج و توفانی خواهد بود، افزود: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در غالب مناطق کشور جو آرام خواهد بود و در شهرهای صنعتی افزایش تراکم آلاینده‌های جوی پیش بینی می شود.

مدیرکل پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا  آسمان تهران  کمی ابری در ارتفاعات و در پاره‌ای نقاط با غبار محلی پیش‌بینی می‌شود کمینه و بیشینه دمای پایتخت در این روز به صفر و ۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

منبع: مهر