۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

واکنش وزیر دفاع به حمله اخیر اسراییل

وزیر دفاع گفت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در جولان و حمایت آشکار آنها از تروریست‌های تکفیری، پرونده ننگین این رژیم را کامل‌تر کرد.
کد خبر : ۲۲۲۰۴۸
صراط: سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی جمهوری اسلامی در دیدار با وزیر دفاع روسیه ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی صهیونیستها در به شهادت رساندن جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه در سوریه گفت: اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در جولان، ادامه جنایات این رژیم در فلسطین، سوریه، عراق، لبنان و حمایت آشکار آنها از تروریستهای تکفیری بود که پرونده ننگین این رژیم را کامل تر کرد.
 
وزیر دفاع گفت: با توجه به اینکه آمریکا و غرب سیاست های فرسایش ظرفیت ها و زیرساختهای استراتژیک کشورهای مستقل را هدف قرار گرفته اند ایران و روسیه می توانند با همکاری، هم افزایی و فعال سازی ظرفیت های بالقوه راهبردی با مداخلات توسعه طلبانه و زیاده خواهانه آمریکا مقابله کنند
 
وی اظهار داشت: ما معتقدیم شرایط کنونی برای گسترش توسعه همکاری فرصت مغتنمی است تا با کمک یکدیگر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه روسیه مقتدر و ایران مستقل دو رکن مهم ثبات منطقه ای و جهانی هستند را جامه عمل بپوشانیم.
 
دهقان ایران و روسیه را دو همسایه که دارای دیدگاه های مشترک در قبال مسائل سیاسی ،منطقه ای و جهانی هستند، دانست و گفت:‌این دو کشور می توانند با استفاده از ظرفیت‌های خود الگویی از همکاری های مکمل دو کشور را به نمایش بگذارند.
 
وی ادامه داد : جمهوری اسلامی ایران با ایفای نقش مسئولانه خود در مبارزه با تروریسم و کمک به دولت‌ها و ملت های منطقه در دفاع از خود ادامه خواهد داد و در قبال تحکیم ثبات و امنیت منطقه مسئولانه عمل خواهد کرد.
 
وزیر دفاع کشورمان تصریح کرد: بی تردید برای رسیدن به امنیت و آرامش پایدار در منطقه و جهان باید با عزمی جهانی، ریشه های ترور، خشونت و افراطی گری را خشکاند و اتحاد کشورهای منطقه در مقابله با تروریسم و افراط و خشونت و ایجاد پیمانهای منطقه‌ای برای مدیریت و مهار بحران های ناشی از آن ضروری است.
 
دهقان ادامه داد: تقویت ساختارهای سیاسی، امنیتی، اقتصادی و منطقه ای نظیر سازمان شانگهای و ایجاد برخی ساختارهای جدید امنیتی در منطقه می تواند زمینه غلبه بر تروریسم و افراطی گری را فراهم کند. 
منبع: فارس
برچسب ها: دفاع اسراییل