۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸

زمان تحویل پرسپولیس به خریدار جدید

مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس از واگذاری این باشگاه به خریدار جدید در اسفندماه سال جدید خبر داد.
کد خبر : ۲۲۲۱۲۴
صراط: امیر عابدینی در مورد جلسه امروز در سازمان خصوصی‌سازی گفت: جلسه دو ساعته با پوری‌حسینی رئیس محترم سازمان خصوصی‌سازی داشتیم در پایان این جلسه متوجه شدیم برای واگذاری باشگاه پرسپولیس کار کارشناسی دقیقی انجام شده و آنها مصمم هستند که این باشگاه را واگذار کنند و شخص پوری‌حسینی با قاطعیت به دنبال واگذاری پرسپولیس و استقلال است و برای این واگذاری مکانیزمی دارد.

وی افزود: امروز متوجه شدیم که 20 درصد از سهامی که قرار است در اختیار پیشکسوتان پرسپولیس قرار بگیرد مجانی نیست و آنها باید برای در اختیار گرفتن این سهام پول پرداخت کنند.

عابدینی گفت: البته خریدار سهام باشگاه پرسپولیس باید سهامی را که به پیشکسوتان می‌فروشد به همان قیمتی که از دولت خریده به پیشکسوتان بفروشد و نه گران‌تر. این معنایش آن است که خریدار سهام پرسپولیس می‌تواند بقیه سهام را نیز با قیمت گرانتر بفروشد.

وی با اشاره به شیوه پرداخت مبلغ خرید باشگاه گفت: قرار است که از 290 میلیارد تومان 40 درصد این مبلغ به صورت نقدی پرداخت شود و 60 درصد دیگر در بازه‌های زمانی 6 ماهه به دولت پرداخت شود آنچه مسلم است اینکه خریدار جدید و کسی که در مزایده برنده می‌شود اسفندماه باشگاه پرسپولیس را تحویل خواهد گرفت و باشگاه به این شخص تحویل خواهد شد زیرا 40 درصد از مبلغ پرداخت شده است.

عابدینی در مورد تکلیف بدهی‌های قبلی باشگاه پرسپولیس گفت: خریدار باشگاه پرسپولیس هیچ تعهدی نسبت به بدهی‌های گذشته باشگاه نخواهد داشت و از طرف دولت مدیر تسویه‌ای برای بدهی‌های گذشته تعیین خواهد شد و تکلیف بدهی‌ها مشخص می‌شود. به این ترتیب باید گفت که سازمان خصوصی‌سازی برای واگذاری باشگاه عزم جدی دارد.
منبع: فارس