۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷
يک چهارم جام ملتها

ماراتن 6 گله را در پنالتی باختیم/ حذف با اخراج یک سرباز فراری!

24: گل آزمون / 43: اخراج پولادی/ 55: گل یاسین از بین پاهای حقیقی/ 93: گل محمود/ 103: گل پورعلی‌گنجی از کرنر آندو/ 113: گل سوم عراق با پنالتی پورعلی گنجی/ 118: گل قوچان‌نژاد/ حذف در پنالتی هشتم
کد خبر : ۲۲۲۵۸۱
صراط: مسابقه پرهيجان و پرگل ايران و عراق سرنوشت خود را در ضربات پنالتي خواهد شناخت.

تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا با عراق مصاف می دهد. با گزارش زنده این بازی در کانبرا همراه باشید.

استادیوم کانبرا، داور: بنجامین ویلیامز، ساعت 10:00 به وقت ایران
اخطار: احمد ابراهیم (2)و یاسر قاسم (68)و ولید سلیم(93)و عدنان علی(95) و یونس محمود (100) و سعد عبدالله (101) و مروان حسین (121) از عراق؛ مهرداد پولادی(21) و آندرانیک تیموریان(94) از ایران
اخراج: مهرداد پولادی (43) از ایران

ترکیب تیم ملی ایران: علیرضا حقیقی، سید جلال حسینی،‌ مرتضی پور‌علی‌گنجی، احسان حاج‌صفی، وریا غفوری، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، مسعود شجاعی (45 وحید امیری)، مهرداد پولادی، اشکان دژاگه(83 رضا قوچان نژاد) و سردار آزمون(62 علیرضا جهانبخش)
سرمربی کارلوس کی روش

ترکیب تیم ملی عراق: جلال حسن حکیم، احمد ابراهیم، ضرغام اسماعیل، سلام شاکر، ولید سلیم، یاسر قاسم، علاعبدالزهرا (65 عدنان علی)، سعد عبدالامیر،‌ یونس محمود، حکمت عزیز و احمد یاسین (106 احمد کلف)
سرمربی: راضی شنیشل

شرح گل:
ایران 1 - عراق 0 : حرکت استثنایی اشکان دژاگه با دریبل دو بازیکن عراقی توپ را به غفوری رساند و سانتر او با ضربه سر تماشایی سردار آزمون به گل اول بازی تبدیل شد.
ایران 1 - عراق 1: توپ ارسالی و زمینی از سمت راست بعد از گذشتن از مدافعان ایران با ضربه دقیق احمد یاسین از میان پاهای حقیقی وارد دروازه ایران شد تا گل تساوی عراق به ثبت برسد و دروازه ایران بعد از ۳۲۱ دقیقه در این جام باز شود.
ایران 1 عراق 2:در همین دقایق ابتدایی بازی در وقت اضافه اول، عراق شبیه گل خود صاحب فرصت شد و این بار توسط یونس محمود دروازه خالی ایران را باز کرد. ارسال از جناح راست ایران بعد از دخالت ناقص حقیقی به یونس محمود رسید و این بازیکن باتجربه دروازه ایران را باز کرد.
ایران 2 عراق 2: سومین پاس گل آندرانیک، پورعلی گنجی را به اولین گل ملی که میتوان حساس ترین گل ملی محسوب کرد، رساند. روی ارسال کرنر آندو و با ضربه سر پورعلی گنجی بازی را برای تیم ده نفره ایران به تساوی کشاند.
ایران 2 عراق 3:روی ضربه پنالتی اعلام شده برای عراقی ها، اسماعیل ضربه اش را به وسط دروازه زد تا کاری از دست حقیقی که به سمت راست شیرجه زده بود برنیاید و گل برتری عراق به ثمر برسد.
ایران 3 عراق 3:باز هم ضربه کرنر به نجات ایران برآمد؛ در حالی که حضور حقیقی در دقیقه ۱۱۸ درون محوطه جریمه عراقی ها تمرکز این تیم را بهم ریخته بود ضربه نکونام با دفع مدافع حریف در خط دروازه به بیرون آمد و در ادامه ضربه حسینی به تیرک خورد و روی برگشت این قوچان نژاد بود که پیام آور شادی و گل تساوی ایران بود.

اتفاق ویژه:
حرکت خطای مروان حسین روی حقیقی باعث درگیری شدید بین بازیکنان دو تیم شد و در این بین دروازه بان ایران هم با مصدومیت روبرو شد. داور در این صحنه به مروان تنها یک کارت زرد داد.

دقایق حساس:
دقیقه ۲: روی پاس عمقی آندرانیک تیموریان به سردار آزمون، احمد ابراهیم توپ را با دست دفع کرد که این حرکت او یک کارت زرد برای مدافع عراق در پی داشت.

دقیقه ۸:در حالی که ایرانی ها توسط در فاز حمله بودند، یونس محمود پشت مدافعان صاحب توپ شد و از پشت محوطه جریمه ضربه اش را نواخت که شوت ضعیفش از کنار زمین به بیرون رفت.

دقیقه ۹:بعد از شوت آزمون که با دفع مدافع حریف همراه بود، شجاعی پشت محوطه جریمه با خطای مشکوک مدافع عراقی سرنگون شد که بنجامین ویلیامز اعتقادی به خطا نداشت تا این مساله اعتراض کی روش را در پی داشته باشد.

دقیقه ۱۴:پرتاب اوت آندارنیک با ضربه شجاعی که به قصد سانتر صورت گرفته بود، روی سقف دروازه عراق فرود آمد.

دقیقه ۲۰: کنترل توپ با سینه سردار آزمون به قصد پاس به دژآگه، با ضربه اشکان دژآگه همراه بود که ضربه کم قدرت او با فاصله کم به بیرون رفت.

دقیقه۳۳:روی حرکت پا به توپ سردار آزمون و پاس او به گوشه محوطه جریمه در سمت راست، اشکان دژآگه با پای چپ ضربه اش را نواخت که با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۹:ضربه ایستگاهی عبدالامیر را علیرضا حقیقی با واکنشی دیدنی دفع و به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۰:ارسال خطرناک مدافع راست عراق با واکنش و دفع فوق العاده حقیقی همراه بود تا فرصت از حریف گرفته شود.

دقیقه ۵۲:حرکت پا به توپ اشکان از سمت راست بعد از جا گذاشتن مدافع حریف با ضربه ناقص او همراه بود که به مدافع حریف خورد.

دقایق ۵۵ تا ۶۵:در حالی که ایران بعد از دریافت گل تساوی همچنان نتوانسته خطری روی دروازه حریف ایجاد کند، حملات عراق هم راهی به دروازه ایران پیدا نکرده و بازی از تب و تاب ابتدایی افتاده است.

دقیقه ۷۱:ششمین ضربه کرنر عراقی ها هم بعد از دفع توسط مدافعین ایران در پشت محوطه جریمه به حمله وران عراق رسید اما خطر جدی روی دروازه حقیقی ایجاد نکرد.

دقیقه ۷۷:روی ایستگاهی اشکان دژآگه، ضربه سر جهانبخش با اختلاف از.بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۶:ایران بعد از دقایق زیادی که زیر فشار حریف بود روی همکاری جهانبخش و قوچان نژاد صاحب فرصت شد که ضربه قوچان نژاد با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۹:روی خطایی که مدافع عراقی بر روی جهانبخش مرتکب شد، نکونام ضربه ایستگاهی را با پاسی کوتاه برای پورعلی گنجی مهیا کرد اما ضربه مدافع ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۳:بعد از دقایق بسیار، بنجامین بالاخره به بازیکن عراق نیز کارت داد. روی حرکت وحید امیری و هجوم او از سمت چپ با خطای مدافع عراقی همراه بود تا ویلیامز با کارت زرد او را همراه کند. روی ضربه ایستگاهی احسان حاج صفی توپ را روی دروازه فرستاد که در رفت و برگشت داور با اعلام آفساید این فرصت را از ایران گرفت.

دقیقه ۱۰۰: روی اشتباه وریا غفوری، عراقی ها صاحب توپ شدند که حرکت بازیکن عراق و ضربه اش به سمت دروازه حقیقی با دفع او فرصت را گرفت.

دقیقه ۱۱۳: حرکت بازیکن عراق درون محوطه جریمه ایران با تکل بی مهابای پورعلی گنجی یک ضربه پنالتی را نصیب عراقی ها کرد.
منبع: ورزش سه
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۳۸
۱۶
سرمایه گذاری روی فوتبال اشتباه است
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۵۳
۱۲
به جان خودم سرباز فراری ایران را حذف کرد... چون آه این همه جوون ایرونی که مجبورند دو سال از بهترین لحظات خودشون را به خدمت بروند گرفتمون...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۳۶
۳
اگر ایران صعود می کرد، همه می گفتیم بخشش جعل کارت در شرایطی می تونه خوب باشه ... ولی بنظرم اینجا عدالت رعایت شد، چون کار غیرقانونی و ضایع کردن حق این همه جوان قابل بخشش نیست. نه در این دنیا و نه در آن دنیا
ناشناس
|
Japan
|
۱۳:۵۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۳۳
۲۷
هر سه گلمون رو از اونجایی خوردیم که به قول شما سرباز فراری اونجا بازی میکنه! سرباز فراریه نبود تو همون گروهی حذف بودیم!
سربازی یه قانون مزخرفه که جز نابود کردن 2سال از عمر ما جوونا هیچ چیز دیگه‌ای نداره، هر کسی‌ام که امکان فرار از سربازی داشته باشه و فرار نکنه احمقه
ناشناس
|
Japan
شکست تیم هم به خاطر بی اخلاقی همون بازیکن بود. یکبار بی اخلاقی خودش را در جعل کارت سربازی و حالا هم در زمین فوتبال.
هر دو کارت زردش هم درست بود. هرچند اگر داور حواسش بود که یک کارت داده و هنوز هم زمان زیادی از بازی نگذشته به یک اخطار جدی بسنده میکرد تا بازی خراب نشود اما حقش کارت زرد بود.
ناشناس
|
Japan
دمت گرم ناشناس13:51
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۲۵
۹
مشكل اين فوتبال فقط اقاي كفا....ن هست كه فقط خنديدن و مسخره كردن مردم رو بلده.
با 2 بازي تداركاتي تا همين جا هم عالي كار كرديم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اینطوری باشه که عراق بدون داشتن لیگ و جای مناسب برای تمرین و البته اینکه 40 روزه تیم ملیش رو جمع کرده خیلی شاهکار کرده شاید اگه جای ما تو جام جهانی بود حداقل تو گروهش چهارم نمی شد.
علی
|
United States of America
|
۱۹:۱۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۳
۶
بنظرم دلیل اصلی باخت ایران عدم انسجام بازیکنان و تک روی بعضی از آنها از جمله اشکان دژاگه بود این ضعف تیم در تمام بازی های جام کاملاً مشهود بود اما متاسفانه کسی به ان توجه نمی کرد!
ناصر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۶
۳
بار كج به منزل نميرسه.
حالا حال اين جاعلان (نه سرباز فراري ها) اون كسايي كه كارت پايان خدمت رو چند ساله جعل كردن و ازاد دارن پول مفت به جيب ميزنن پرسيدن داره.
اين ناله ي ما جوونا بود كه اينارو اينطور تحقير كردن.
من بايد برم 2 سال از عمرمو وسط بيابون خدمت كنم بعد يكي بياد كارت پايان خدمت جعل كنه و به ريش ماها بخنده.
چوب خدا صدا نداره
مالک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۸
۱
باعث وبانی باخت ایران به عراق داور استرالیای شد بآنهاسیاست را باورزش قاطی کردند میدان ورزش بایستی باعث اخوت وبرادری بین جامعه جهانی باشد ولی فیفا با داوران مغرض سیاسی وبعضا خریداری شده همیشه حق ایران را پایمال میکنند. دولت محترم جمهوری اسلامی باید رسما به محاکم بین المللی شکایت کند
مجید محاوی از اهواز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۳
۱
۶
بااینکه نظر ما شرت نیست .داور درست گرفت فیلم حرکت پولادیرو خوب ببینید قصد گول زدن داورو داشت بچها خوب بازی کردن ولی از نظر روحی روانی یعده که این بازی حیسیته روی خط زمین اقای کیروش با حرکتاش انگار ادم عصبی روانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
آره صد در صد کارت داشت حرکت پولادی.بعو از اینکه دروازبان عراق توپو گرفت بیخود رفت تو شکمش.این خودش یه کارت داشت.بعد از اون هم قصد فریب داور رو داشت که خودش یه کارت دیگه داشت.یعنی باید سه کارته میشد.تازه داور بهش رحم کرد کارت قرمز مستقیم نداد.
بیخود داور را در این صحنه متهم نکنیم هر چند شاید در جاهای دیگه اشتباهاتی هم داشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
بفرستیمش لب مرزسیستان بلوچستان خدمت سربازی به مدت 16سال
نا شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
از سال 1998 تا الان كه نزديك 17 سال شده،در 2 باري كه رفتيم جام جهاني و 2 مقطعي در رده بندى afc تيم اول بوديم مربيمون خارجي بود،من اجنبي رو درست ندارم ولي قبول كنيم مربى هاي داخلي سطحشون خوب نيست،كي روش بهترين مربى تاريخ فوتبال ما بوده.
بازيكناني هم كه بعد 1 ساعت 10 نفره بودن 2 بار بازي باخته رو مساوي ميكنن نه بدن و نه بي غيرت،مشكل فقط كفاشيانه كه مديريت بلد نيست.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۱:۲۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
بنازم وهابیت را که ما ها را با فوتبال مشغول کردند. بابا ول کنید فوتبالا .بچسبید به علم وفناوری وصنعت .تا کی حیف ومیل پول در فوتبال .
دلارام
|
Australia
|
۰۵:۳۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۱
۰
اولاً درست نیست به بازیکنان ما از دل و جان بازی کردند بی احترامی کرد.
دوم اینکه بازیکنان هر دو طرف واقعاً خوب بازی کردند. عراقی ها تهاجمی و خیلی خشن بازی می کردند. بارها و بارها وقتی بازیکنان ایرانی توپ رو ازشون می گرفتند با تمام قدرت به بازیکنان ما ضربه می زدند و داور هم اینها را ندیده می گرفت. چند نفر هم دژاگه را در محاصره داشتند که کاری نکنه.
داور تا تونست کرنر به نفع عراق گرفت.
ضربه خیلی سختی هم به حقیقی زدند. دقیقاً دو دقیقه به اتمام بازی بخصوص چشمش رو هدف گرفتند. بعد تیم پزشکی با اسپری بی حسی حقیقی رو فرستادند که دیگه اون سرعت عمل و قدرت پرش هم نداشت.
تمام اینایی که گفته شد غیر از مساله حذف بازیکن ما در ده دقیقه اول هست.
و آخر از اینکه ما با اینکه فقط نشسته بودیم و تماشا می کردیم از شدت گرما و آفتاب سوختگی داشتیم هلاک می شدیم. به طوری عرق از سر و روی ما می ریخت و توی چشمم رو می سوزاند و این در حالی بود که بازیکنان نازنین ما توی اون هوا با تمام قدرت داشتند می دویدند.
بی انصاف نباشیم!
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۰ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
۰
۰
بار کج به مقصد نمی رسد.......
مهدي
|
Japan
|
۱۵:۲۰ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
۱
۰
به پيامي كه از غيور مردان تيم ملي همين الان رسيد توجه كنيد: خوب دوستان اينم از امسال كه ثابت شد بچه هاي تيم ملي واقعا با غيرت هستند تا چهار سال ديگه كه ما با باخت مقابل مالديو باز هم غيرتمان را نشان دهيم برويد پي كارتان ما هم چهار سال بخوريم چاق و چله بشيم البته چهار سال پول بي زبون نفت رو هم برا حقوق جناب مستطاب كروش بديد. حالا بريد ديگه!!!