۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶

تلاش معاون اوباما برای شکست نتانیاهو

گروه اسرائیلی «V15» که هدف آن جایگزین کردن کابینه راستگرای رژیم صهیونیستی است، از یکی از معاونان ارشد رئیس جمهور آمریکا در این راستا کمک گرفته است.
کد خبر : ۲۲۳۶۴۷
صراط: گروه اسرائیلی «V15» که هدف آن جایگزین کردن کابینه راستگرای رژیم صهیونیستی است، از یکی از معاونان ارشد رئیس جمهور آمریکا در این راستا کمک گرفته است.

پایگاه خبری «دیلی کالر» در مطلبی نوشت: یکی از اعضا ارشد کمپین انتخاباتی باراک اوباما در سال 2012، اکنون برای شکست «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات ماه مارس در اراضی اشغالی در حال فعالیت است.
 
بر اساس این گزارش، «جرمی بِرد» که مدیر مسائل ملی در کمپین انتخاباتی اوباما بود، اکنون برای یک گروه  ضد نتانیاهو که مقر آن در اراضی اشغالی است و «V15» نام گرفته فعالیت می‌کند. این گروه مورد حمایت یک سازمان چپگرا با نام «One Voice» است. هدف این گروه جایگزین کردن کابینه رژیم صهیونیستی است، هر چند آنها درباره نام بردن از نتانیاهو محتاط هستند. در واقع این گروه به دنبال جایگزین کردن کابینه راستگرای رژیم صهیونیستی هستند و اشخاص خاصی از جمله نتانیاهو مد نظر آنها نیست.
 
بنا بر گزارش این پایگاه خبری، این گروه بر این باور هستند که سال‌هاست کابینه‌های راستگرا اداره امور را به دست داشته‌اند اما کارهای اندکی انجام داده‌اند و اکنون زمان آن است که مسیر تغییر کند و به مردم امید داده شود.
 
به نوشته روزنامه «هاآرتص»، انتظار می‌رود پیش از انتخابات 17 مارس، سازمان چپگرای «One Voice» با گروه «V15» تلفیق شوند چراکه آنها هدف مشترکی دارند و آن هدف استخدام ده‌ها هزاران نفر داوطلب برای جمع‌آوری رای، خانه به خانه است؛ روشی که در نخستین دور رقابت‌های انتخاباتی باراک اوباما به کار گرفته شد. بنا بر این گزارش، جرمی برد برای گروه «V15» به عنوان «سلاح رقابت مخفی» توصیف می‌شود.
 
برد در این باره به روزنامه هاآرتص گفته، درست نیست آنچه در آمریکا انجام شد دقیقا در اسرائیل پیاده شود چراکه شرایط کاملا متفاوت است. وی افزود: اسرائیل به خاطر اندازه آن جای مناسبی برای روش جمع‌آوری خانه به خانه رای است. به گفته جرمی برد، احزاب زیادی در اراضی اشغالی وجود دارند و گفت‌وگو با مردم برای جایگزین کردن کابینه رژیم صهیونیستی امکان‌پذیر است.
 
به گزارش پایگاه خبری «دیلی کالر»، اگر اوباما خواهان شکست نتانیاهو در انتخابات مارس نبود، بعید بود جرمی برد علیه نتانیاهو فعالیت کند چراکه اگر او علیه تمایلات اوباما فعالیت کند، آینده خود را به مخاطره می‌اندازد.
منبع: فارس