۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۳

رژیم صهیونیستی در قزاقستان نیروگاه می‌سازد

شرکت «ALL ENERGY LTD» وابسته به رژیم صهیونیستی قصد ساخت یک نیروگاه حرارتی در «کاکشیتائو» استان «اکمولا» قزاقستان را دارد
کد خبر : ۲۲۳۸۰۵
صراط: استاندار استان «اکمولا» نشستی در مورد ساخت یک نیروگاه حرارتی در «کاکشیتائو» این استان برگزار کرد.
 
بنا به اطلاع بخش مطبوعاتی این استان، شرکت اسرائیلی «ALL ENERGY LTD» اظهار داشت: کار بر‌روی ساخت این نیروگاه حرارتی طبق طرح امضا شده بین حاکمیت آکمالو و شرکت اسرائیلی صورت خواهد گرفت.
 
پاییز سال گذشته استاندار اکمالو با سرمایه‌گذاران اسرائیلی یک تفاهم‌نامه دو جانبه در مورد ساخت یک نیروگاه حرارتی با ظرفیت 180 مگاوات برق و 450 گیگا کالری را به امضا رسانیدند.
 
فعالیت رژیم صهیونیستی در این کشور و آسیای مرکزی در حالی است که در گذشته نیز این رژیم غاصب پیمان همکاری امنیتی در رابطه با صنایع دفاعی و نظامی قزاقستان امضا کرده است.
موافقت نامه ی دوجانبه که در تل آویو امضا شد، طرحی برای همکاری‌های دفاعی و تجاری در آینده 2 کشور است.
روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی و قزاقستان از سال 1992 آغاز شده است. در طول این مدت دو طرف در رابطه با ارتباطات از راه دور، علم و فن آوری و دیگر بخش‌های دارای دو کاربرد دوگانه با یکدیگر همکاری داشته‌اند.
بیش از یک دهه است که رژیم صهیونیستی به کشورهای آسیای مرکزی سلاح صادر می‌کند. در همین رابطه در سال 2009، وزیر دفاع قزاقستان و برخی مقامات ارشد دولتی این کشور به اتهام فساد ناشی از خرید سیستم‌های توپخانه ی این رژیم از کار اخراج شدند.
از سال 1991 کشورهای تازه استقلال یافته ی آسیای مرکزی و قفقاز بازار خوبی برای محصولات نظامی رژیم صهیونیستی شد؛ زیرا از یک طرف نیازهای امنیتی این کشورها برطرف می‌شد و از طرفی دیگر ضمن کسب درآمد،‌ «تل آویو» می‌توانست نفوذ خود را فراتر از مرزهایش گسترش دهد.
منبع: فارس