۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

قتل دختر 17ساله در اداره پلیس آمریکا

کریستینا کوینارد،‌دانش آموز 17 ساله آمریکایی که از بیماری روانی رنج می‌بر‌د، پس از اینکه با چاقویی در دست وارد اداره پلیس شده و با برداشتن گوشی تلفن خواست تا با یکی از افسران صحبت کند، توسط سه پلیس مسلح حاضردر محل کشته شد.
کد خبر : ۲۲۴۵۹۶
صراط: کریستینا کوینارد،‌دانش آموز 17 ساله آمریکایی که از بیماری روانی رنج می‌بر‌د، پس از اینکه با چاقویی در دست وارد اداره پلیس شده و با برداشتن گوشی تلفن خواست تا با یکی از افسران صحبت کند، توسط سه پلیس مسلح حاضردر محل کشته شد.

به نقل از سایت آلترنت، افسران نیروی پلیس چندین روز از حمل «سلاح» توسط این دختر خبرداده واز آشکار کردن اینکه وی چه نوع سلاحی در دست داشته خودداری می‌کردند و این ابهام را دراذهان عمومی ایجاد کرده بودند که وی با سلاحی بسیار کشنده وارد اداره پلیس شده است.

گزارش این سایت می افزاید، روزها پس از پنهان کاری های مغرضانه پلیس،توسط  جی دین، شهردار شهر لانگیو اعلام شد که سلاح در دست این دختر تنها یک چاقو بوده است که با توجه به بیماری شدید وی، نمی‌توانست خطری برای مأموران مسلح محسوب شود.

این سایت به نقل از عمه کریستینا که سرپرستی وی را بر عهده داشته است می نویسد: «ورود کریستینا به اداره پلیس فریادی برای درخواست کمک بود، افسران پلیس مردان بالغی بودند که می توانستند کاری برای این دخترک بیمارکه پس از مرگ مادرش در چهار سالگی، دچار افسردگی شده بود،‌ انجام دهند».

سایت آلترنت با گزارش این مطلب می افزاید، تصور اینکه اگر این نوجوان بیمار، وارد اداره پلیس هر کشور دیگری می شد، به جای اینکه دراثر رگبار گلوله جان دهد،حالا زنده بود ،بسیار تأسف انگیز است. باور کردنی نیست که بدون توجه به شرایط روحی، اولین اقدام پلیس در برخورد با این دخترک ،شلیک چند‌باره به وی باشد.

به نوشته این سایت پیش از این نیز مردم آمریکا بارها وبارها شاهد چنین حوادثی بوده اند، درحادثه‌ای در ایالات متحده هشت افسر پلیس به همراه یک سگ، به جای آرام کردن یک مرد بیمار روانی که چاقویی در دست داشت، وی را با شلیک 46 گلوله از پای درآوردند. در حادثه ای دیگر جیمز بوید که مردی بی‌خانمان بوده و تهدیدی محسوب نمی‌شد، با شلیک چندین گلوله پلیس کشته شد.

این سایت با ابراز تأسف از اینکه این یک بحران امنیت عمومی است می افزاید، وقتی حمل اسلحه درکشور ما بیش از هر جای دیگری رواج دارد، مشخص است که پلیس ما به سمت مردمی که حتی مسلح نیستند و از بیماری روانی رنج می برند، شلیک کرده و آنان را از پای در خواهد آورد.
منبع: فارس