۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱

طلا در سراشیبی قیمت قرار گرفت

اما لی افزود، افزایش‌های شدید این فلز گران بها در جلسه گذشته ممکن است بیش از حد بوده باشد.
کد خبر : ۲۲۴۶۶۶
صراط: قیمت طلا با کاهش 7.62 دلاری 1276.17 دلار در هر اونس معامله شد.

به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی 8 دلار کاهش یافت.
 
اما چشم‌انداز لرزان اقتصاد جهان سبب شد تا ویژگی جذابیت طلا به عنوان منبع امن سرمایه‌گذاری مانع از کاهش‌های بیشتر این فلز گران‌بها شود.
 
انتشار آماری مبنی بر ضعیف بودن بخش تولید در چین در ماه ژانویه بر نگرانی‌ها در مورد چشم‌انداز جهانی پس از آمار ضعیف تولیدناخالص داخلی آمریکا افزوده است.
 
هوای لی تحلیلگر موسسه فلیپ فیوچر در این‌باره گفت، روی هم رفته احساسی وجود دارد که اقتصاد جهانی به خوبی عمل نمی‌کند و این امر بر جذابیت طلا افزوده است. در کوتاه‌مدت، ما شاهد قیمت 1250 دلاری برای طلا خواهیم بود.
 
هر اونس طلا با کاهش 7.62 دلاری1276.17 دلار معامله شد. طلا روز جمعه 2 درصد افزایش یافته بود. این فلز گران‌بها ماه ژانویه را با افزایش 8.4 درصدی به پایان برد که بیشترین افزایش ماهانه از ژانویه 2012 تاکنون بوده است.
 
اما لی افزود، افزایش‌های شدید این فلز گران بها در جلسه گذشته ممکن است بیش از حد بوده باشد.
 
وی که معتقد است، بانک مرکزی آمریکا به علت وجود نشانه‌هایی از تقویت کلی اقتصاد این کشور هنوز در مسیر افزایش نرخ بهره تا ماه ژوئن قرار دارد، افزود، بعید است که یک آمار ناامیدکننده از تولید ناخالص داخلی آمریکا، بر تصمیم فدرال رزرو به میزان قابل توجهی تاثیر داشته باشد.
 
ذخایر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز پنج شنبه به 24.4 میلیون اونس رسید که بالاترین میزان از نیمه اکتبر است.
منبع: فارس
برچسب ها: طلا قیمت دلار