۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

تداوم کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

طلا در بازار جهانی پس از کاهش یک درصدی در روز سه شنبه، با تصمیم یونان برای پایان دادن به بن بست با وام دهندگانش که صعود بازارهای سهام را در پی داشت، موفق به معکوس کردن روند نزولی خود نشد.
کد خبر : ۲۲۵۰۳۲
صراط: طلا در بازار جهانی پس از کاهش یک درصدی در روز سه شنبه، با تصمیم یونان برای پایان دادن به بن بست با وام دهندگانش که صعود بازارهای سهام را در پی داشت، موفق به معکوس کردن روند نزولی خود نشد.
 
 هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات چهارشنبه بازار سنگاپور 0.2 درصد کاهش و افزایش یافت و تا اواسط روز به وقت محلی 1262 دلار معامله شد. معاملات روز گذشته این بازار 1.5 درصد کاهش یافته و به 1260 دلار رسیده بود.
 
در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل 0.2 درصد افزایش یافت و به 1262 دلار رسید.
 
این فلز گرانبها پس از اینکه دولت یونان از برنامه اولیه خود برای تقاضای کاهش بدهی از کشورهای منطقه یورو عقب نشینی کرد و قیمت نفت بهبود یافت، به روند نزولی که با کاهش 0.7 درصدی در روز دوشنبه آغاز شده بود، ادامه داد.
 
طلا در ژانویه به دلیل تردیدها نسبت به سرنوشت عضویت یونان در منطقه یورو که باعث تقویت تقاضا برای این فلز زرد شد، 8.4 درصد رشد قیمت داشت. همچنین احتمال به تاخیر افتادن افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و اقدام بانک‌های مرکزی اروپایی و آسیایی در گسترش تدابیر محرک مالی که تقاضا برای دارایی‌های مطمئن را برانگیخت، در صعود طلا تاثیر داشت.
 
نفت برنت روز سه شنبه برای چهارمین روز افزایش یافت و 5.8 درصد صعود کرد و باعث بزرگترین صعود یک روزه در شاخص کالاهای بلومبرگ از سال 2012 شد.
 
ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان و معیار سنجش رضایت سرمایه گذاران است، از 24.65 میلیون اونس در روز دوشنبه به 24.59 میلیون اونس در روز سه شنبه کاهش یافت.
 
در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری 17.3114 دلار بود. هر اونس پلاتین تغییر چندانی نداشت و 1236 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم 0.2 درصد افزایش یافت و به 788 دلار رسید.
منبع: ایسنا