۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷

صدور حکم اعدام ۱۸۳ اخوانی +تصاویر

دادگاهی در مصر محکوم شدن به مرگ ۱۸۳ تن از افرادی که به کشتن ۱۳ مأمور پلیس در ماه اوت ۲۰۱۳ متهم شده بودند تأیید کرد.
کد خبر : ۲۲۴۶۸۲
صراط: دادگاه الجیزه مصر روز دوشنبه ۱۸۳ عضو و حامی گروه ممنوع اعلام شده اخوان المسلمین را به اتهام قتل نظامیان و افسران پلیس به اعدام محکوم کرد.

این افراد به شرکت در قتل ۱۳ مامور پلیس در اوت ۲۰۱۳ در شهرک کرداسه در ۱۴ کیلومتری پایتخت در پی تظاهرات اعتراض آمیز به کودتای ارتش علیه محمد مرسی رئیس جمهوری وقت این کشور که منجر به برکناری وی شد، متهم شده‌اند.

بیش از ۱۴۴ نفر از محکومان پرونده هم‌اکنون در بازداشت هستند و حکم بقیه به صورت غیابی صادر شده است. در این پرونده یک متهم زیر سن قانونی هم به ۱۰ سال زندان محکوم شد.

دادگاه امروز یکی از دادگاه‌های پرشماری است که در آن مته‌مان به صورت گروهی محاکمه و محکوم می‌شوند.

در احکام اعدامی که روز دوشنبه تأیید شد ممکن است تجدید نظر شود.

وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن فعالیت‌های اخوان المسلمین، این گروه را به فعالیتهای تروریستی و تلاش برای رواج تروریسم و خشونت در مصر متهم کرد.

وزارت خارجه مصر تاکید کرد: دو کمیته وابسته به گروه تروریستی اخوان المسلمین که به شورای انقلابی مصر و پارلمان انقلاب موسوم است همواره بیانیه‌های تحریک آمیز صادر می‌کنند تا خشونت و تروریسم را در مصر و دروغپردازی‌ها را در خارج از کشور رواج دهد.

وزارت خارجه مصر در این بیانیه افزود: شخصیتهایی که به این گروه‌ها وابسته و تحت پیگرد قضایی در داخل کشور هستند به برخی از کشور‌ها سفر می‌کنند تا افکار افراطی خود را ترویج دهند. این اشخاص خود را نماینده ملت مصر می‌دانند در صورتی که مردم مصر آن‌ها را از خود نمی‌دانند.


منبع: ابنا