۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

دیدار سری اخوان‌المسلمین با مشاور اردوغان

سران جماعت اخوان المسلمين به طور سري با مشاور رئيس جمهور ترکيه به منظور بررسی امکان برقراري روابط نزديک بين اين کشور با مصر ديدار کردند.
کد خبر : ۲۲۰۳۵۶
صراط: سران جماعت اخوان المسلمين به طور سري با مشاور رئيس جمهور ترکيه به منظور بررسی امکان برقراري روابط نزديک بين اين کشور با مصر ديدار کردند.

به نقل از پایگاه خبری «روزنامه الوطن سوریه»، در دو هفته گذشته شماری از اعضای اخوان المسلمین با یکی از مشاوران رئیس جمهور ترکیه در امور عربی در استانبول دیدار کردند.  
 
یکی از سران اخوان المسلمین فاش کرد این دیدارهای سری درباره پارلمان مصر بود که در ترکیه تشکیل شد و آنکارا تسهیلاتی برای آن در نظر گرفته است.  
 
در این دیدار سخنان بعضی مقامات ترکیه‌ای درباره امکان برقراری روابط نزدیک بین این کشور با مصر بررسی شد.  
 
این منابع اعلام کردند: «این دیدار به شدت محرمانه اعلام شده بود و رسانه‌ها از این خبر مطلع نگردیدند.»  
 
این منابع در ادامه اعلام کردند که این دیدار مرتبط با پارلمان منحل شده مصر در زمان مرسی و نیز تسهیلات ترکیه به آن‌ها، علاوه بر بررسی تحولات جهان عرب و سخنانی که از سوی برخی مسئولان دولت ترکیه درباره امکان نزدیکی میان ترکیه و مصر گفته شده، انجام پذیرفته است.  
 
همچنین این منابع تأکید کرده‌اند که از زمان برعهده گرفتن ریاست جمهوری توسط اردوغان فقط دومرتبه ائتلاف حمایت از اخوان با رئیس جمهوری ترکیه دیدار داشته است که اولی آن در زمان جشنهایی است که اردوغان پس از پیروزی در انتخابات برگزار کرد و دومی آن‌ها در خلال نماز عید بوده است و هیچ دیدار رسمی میان آن‌ها صورت نپذیرفته است.  
 
سران اخوان المسلمین مصر در ترکیه تاکنون فقط دو بار با رجب طیب اردوغان دیدار کرده‌اند که آخرین مورد آن نماز عید فطر بود.