۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸

دام پادشاه برای شکار سعودی‌ها! +تصاویر

فعالان اجتماعی از تماس توئیتری پادشاه عربستان با مردم به عنوان یک «تله» نام برده‌اند که ساده‌ترین راه سازمان اطلاعات برای شکار شهروندان است.
کد خبر : ۲۲۴۹۰۷
صراط: سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی از مردم کشورش خواسته است که شکایات، درخواست‌ها، تقاضا‌ها و نظرات خود را مستقیما از طریق این حساب توئیتری به اطلاع وی برسانند.

این خواسته پادشاه جدید عربستان با داشتن ۷۹ سال سن و بیماری «آلزایمر» کمی مضحک به نظر می‌رسد چراکه بسیاری از پایگاه‌های اینترنتی حساس سیاسی در عربستان فیلتر هستند و بسیاری از کاربران توئیتری فعال در زندان بسر می‌برند.

مردم عربستان، به سبب ناتوانی از بیان اعتراضات خود به سبب سرکوبگری رژیم آل سعود، به درج اعتراضات خود بر روی پایگاه‌های ارتباط اجتماعی روی آورده‌اند.

پادشاه سعودی در فرمان پادشاهی خود در توئیتر نوشته است: «ملت عزیر و بزرگ، آنچه را که شایسته و حق شماست به بهترین نحو انجام خواهم داد، از الله تعالی می‌خواهم که من و شما را برای خدمت به دین و وطن همراهی و یاری کند، ملت عزیز مرا در دعاهای خیرتان فراموش نکنید».

روز گذشته نیز وی پس از پایان اولین جلسه کابینه سلمان طریق توئیتر پیام زیر را برای آن‌ها فرستاد: «دیروز شما مردان منتخب وطن در مقابلم مراسم ادای سوگند خدمت به وطن را به جای آوردید، امیدوارم خوب باشید و وقتی که در جلسه کابینه جمع شدیم به شما توصیه شهروندان و وطن را کردم و در این راه کوشا باشید».

فعالان اجتماعی از این اقدام پادشاه به عنوان یک «تله» نام برده‌اند که ساده‌ترین راه سازمان اطلاعات آل‌ سعود برای شکار شهروندان است. آنان گفته‌اند کسی نباید این جرأت را به خودش بدهد در توئیتر به پادشاه اعتراض کند زیرا مستقیماً در دام سرویس‌ها اطلاعاتی می‌افتد.

دام پادشاه برای شکار سعودی‌ها! +تصاویر

دام پادشاه برای شکار سعودی‌ها! +تصاویر

دام پادشاه برای شکار سعودی‌ها! +تصاویر

منبع: ابنا