۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲

آغازبه کارجالب وزرای جدیدسعودی+‌عکس

وزاری جدید بهداشت و آموزش و پرورش عربستان سعودی به شیوه جدیدی فعالیت خود را در وزارتخانه‌هایشان آغاز کرده‌اند.
کد خبر : ۲۲۵۷۷۵
وزاری جدید بهداشت و آموزش و پرورش عربستان سعودی به شیوه جدیدی فعالیت خود را در وزارتخانه‌هایشان آغاز کرده‌اند.

به گزارش سایت العربی الجدید، در این شیوه که دور از مناسبات سنتی این کشور است این دو وزیر برخلاف عادت مرسوم شخصیت‌های عالی رتبه سیاسی سعودی "عبا" بر تن نکردند.

کاربران فضای مجازی نیز تصویر جالبی از عزام الدخیل، وزیر جدید آموزش و پرورش عربستان دست به دست گردانده و به اشتراک می‌گذارند که درحال گرفتن عکس "سلفی" با تعدادی از مراجعین به این وزارتخانه قبل از ملاقات با مدیران در سالن جلسات است. برخی از حاضرین در این جمع گفته‌اند که او از مردم می‌خواسته تا او را به جای "جناب وزیر" با کنیه‌اش "ابومحمد" صدا کنند.

آغازبه کارجالب وزرای جدیدسعودی+‌عکس

از سوی دیگر احمد الخطیب، وزیر جدید بهداشت سعودی در اولین روز حضورش در وزارتخانه اعلام کرده است که من بدون "عبا"‌وارد وزارتخانه شدم و بدون "عبا" هم خارج می‌شوم . توقع نداشته باشید که در زمان اندکی تغییرات کلانی در این وزارتخانه انجام بدهم، برای این که من اول باید قبل از هر تصمیمی گوش بدهم و با مسائل آشنا بشوم تا اقدامی کنم.

صحبت‌ها و اقدامات این دو وزیر سعودی واکنش‌‌های گسترده ای را در بین کاربران شبکه های اجتماعی به دنبال داشته است.

وزرای جدید دولت عربستان به همراه امرای تازه منصوب شده مناطق مختلف این کشور هفته گذشته در برابر «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه جدید عربستان سوگند یاد کردند و به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
منبع: فردا