۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵

جزئیات جلسه سران قوا از زبان روحانی

رییس جمهور جزئیات جلسه امروز سران قوا که به میزبانی رییس قوه قضاییه برگزار شد را تشریح کرد.
کد خبر : ۲۲۴۹۱۵
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی پس از پایان جلسه روسای قوا در جمع خبرنگاران گفت: همیشه جلسه سران قوا پر خیر و برکت است و ان شاالله این جلسه نیز این‌چنین باشد.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مباحث مختلفی مطرح شد و موردبررسی قرار گرفت افزود : اولین مساله بودجه سال آینده بود که تنظیم آن مراحل نهایی خود را در مجلس طی می‌کند و در مورد آن هماهنگی‌هایی انجام شد.

رییس جمهور اظهار کرد:‌مساله بعدی موضوع فضای کسب و کار بود و اینکه امروز ما نیاز داریم موانع کسب و کار را برداریم. دولت و مجلس همیشه نسب به این موضوع اهتمام داشته‌اند و قوه قضاییه نیز حمایت‌های لازم را انجام داده است ولی هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

روحانی ادامه داد:‌از جمله این مشکلات بحث معوقات بانکی است. برخی افراد به خاطر مشکل اقتصادی نظیر تغییر نرخ ارز بدهکارند و متخلف نیستند. در جلسه امروز قرار شد این موضوع در دولت مورد بحث قرار گیرد و کمیته‌هایی در استان‌ها در این رابطه تشکیل شود.

وی افزود: ما در این زمینه قانون داریم ولی قرار شد اگر لازم باشد در مجلس نسبت به تصویب قانون جدید اقدام شود و قوه قضاییه نیز کمک‌های لازم را انجام دهد.

روحانی گفت: اقداماتی که در این زمینه راجع به بخشودگی جرایم، تقسیط مجدد و حل مشکلات مربوط می‌شود در نهایت به نفع اقتصاد کشور خواهد بود.

رییس جمهور با بیان اینکه روند مذاکرات هسته‌ای از دیگر موضوعات موردبحث سران 3 قوه بوده است افزود: تیم مذاکره‌کننده مورد تایید همه مسئولان نظام است و مقام معظم رهبری نیز چند بار تیم مذاکره‌کننده را مورد لطف و عنایت خود قرار داده است.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا