۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸

بررسی پدیده شاندیز در کمیسیون اصل ۹۰

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: موضوع پدیده شاندیز و اساسنامه بانک‌ها در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شد و مقرر شد تا طرف‌های هر دو موضوع مستندات خود را در جلسه بعدی به کمیسیون ارائه کنند تا جمع‌بندی نهایی در خصوص موضوعات انجام شود.
کد خبر : ۲۲۴۹۱۹
صراط: حسین آذین نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: به دنبال شکایت بانک‌های خصوصی در جلسه امروز موضوع اساسنامه بانک‌ها که توسط بانک مرکزی تدوین شده بود با حضور مقامات بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌های خصوصی مورد بحث قرار گرفت که منتقدین (مدیران عامل بانک‌ها) انتقادات و نکته‌نظرات خود را در خصوص اساسنامه مذکور مطرح کردند.

وی افزود: در این جلسه نکته‌نظرات مدیرعامل بانک‌ها و مقامات مرکزی شنیده شد در نهایت مقرر شد تا برخی از نظرات مدیران عامل بانک‌ها در تدوین اساسنامه از سوی بانک مرکزی لحاظ شده و در جلسه دیگری جمع‌بندی در این خصوص انجام شود.

سخنگوی اصل 90 مجلس اظهار داشت: طبق روال قانونی اساسنامه بانک‌ها پس از تصویب در بانک مرکزی و هیئت مدیره بانک‌ها برای تصویب به شورای پول و اعتبار فرستاده می‌شود.

آذین خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه امروز موضوع شرکت پدیده شاندیز با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره این شرکت و مسئولان دستگاه‌های دولتی از وزارت راه و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طرفین نظرات خود را در این جلسه مطرح کردند.

وی افزود: در این جلسه آنچه به نظر می‌آمد اختلافی بود که بین دستگاه‌های دولتی در مورد واگذاری زمین‌ها وجود دارد و بنا شد تا طرف‌ها مستندات خود را در جلسه دیگری به کمیسیون ارائه کنند تا تصمیم‌گیری در خصوص موضوع صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 اظهار داشت: در بحث فروش سهام نیز به مسئولان شرکت پدیده گفته شد که باید این کار در بازار سرمایه صورت می‌گرفت و مسئولان این شرکت نیز عنوان کردند که بحث فروش سهام را در دستور کار نداریم و مشارکت اقتصادی در دستور کار ما است که در این باره نیز مقرر شد شرکت مستندات خود را در جلسه بعدی به کمیسیون ارائه کند.
منبع: فارس