۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۹

فروشندگان مترو احراز هویت شوند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه فروشندگان مترو قبل از ساماندهی نیاز به احراز هویت دارند، گفت: لازم است این فروشندگان قبل از ساماندهی، هویت‌شان مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر : ۲۲۵۵۶۴
صراط: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه فروشندگان مترو قبل از ساماندهی نیاز به احراز هویت دارند، گفت: لازم است این فروشندگان قبل از ساماندهی، هویت‌شان مورد بررسی قرار گیرد.
 
عباس صلاحی درباره ساماندهی دستفروشان مترو، گفت: طبق گزارشات، در بین فروشندگان، افراد معتاد، بی‌خانمان، و زنان و کودکان خیابانی هستند که نیروی انتظامی باید در این باره اقدام جدی صورت دهد.
 
نماینده مردم آشتیان، تفرش وفراهان در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر نابسامان خواندن وضعیت فروشندگان مترو، گفت: اغلب فروشندگان نیاز به حمایت ندارند لذا لازم است که افراد نیازمند شناسایی شوند.
 
صلاحی با اشاره به ساماندهی فروشندگان مترو، گفت: اگر قرار باشد همه فروشنده ها ساماندهی شوند بقیه افراد جامعه از این موقعیت سوء‌استفاده می‌کنند پس نفس دستفروشی به خودی خود اشتباه است و باید با این معضل مقابله کرد.
 
این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه ارائه غرفه به فروشندگان مترو اشتباه محض است، گفت: اغلب اجناس این افراد غیربهداشتی و غیراستاندارد هستند پس لزومی ندارد که شهرداری بخواهد به این افراد غرفه ارائه دهد.
 
او با انتقاد از خریدوفروش مواد مخدر در مترو گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده، خرید و فروش مواد مخدر توسط برخی از این افراد صورت می گیرد که مسئولان نیروی انتظامی باید در این باره اقدام جدی و فوری صورت دهد.
 
صلاحی با انتقاد از پدیده زشت تکدی گری در مترو، گفت: معضل تکدی گری باید ریشه ای حل شود که به تبع آن ناهنجاریهای دیگری در جامعه رخ ندهد.
 
او با تاکید بر اینکه فروشندگان نیازمند باید تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند، گفت: فروشندگان نیازمند و مستحق لازم است تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند لذا امید است که با تلاش مسئولان مربوطه، از چنین شغل‌های کاذبی جلوگیری شود.
 
نماینده مردم آشتیان، تفرش و فراهان با اشاره به اینکه فروشندگی در مترو نهادینه شده، گفت: اوایل فروشندگی در مترو توسط برخی از کودکان انجام می گرفت که اجناس آنها شامل کلوچه، لواشک و آب نبات بود اما متاسفانه در حال حاضر این معضل بین اقشار مختلف رواج پیدا کرده و در اصل نهادینه شده است.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: شاید آن زمان کسی فکر نمی کرد که با احداث مترو، پدیده نوظهوری همچون فروشندگی و تبلیغات کالا تا این حد گسترش پیدا کند.
 
 
منبع: خانه ملت