۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶
اشتباه می‌گویند 9 دی فتنه را نابود کرد

مصلحی: تا انقلاب هست فتنه ادامه دارد

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه برخی به اشتباه می‌گویند 9 دی فتنه 88 را به کلی نابود کرد، در صورتی که فتنه تمام نشده، گفت: با نفاق جدید و پیچیده‌ای مواجه هستیم که باید هوشیار بود.
کد خبر : ۲۲۵۷۱۴
صراط: حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی پیش از ظهر امروز در همایش فجرآفرینان در همدان با تأکید بر لزوم تبعیت از ولایت‌ فقیه، آن را عامل استمرار نظام اسلامی دانست و با تقسیم ولایتمداری به دو بعد «سلبی» و «ایجابی» اظهار کرد: اسلام مباحث معنایی و کلیدی خود را همیشه در بعد سلبی و ایجابی مطرح می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه «توحید» یکی از مقولات مهم در دین مبین اسلام است، گفت: با توجهی کوتاه به واژه «قولوا لااله الا الله تفلحوا» نشان از آن دارد که دعوت به توحید، ابتدا سلبی بوده یعنی باید تمام اله‌ها را دور ریخته و بعد به خدای یکتا روی آورد.
 
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه مباحث سیاسی و حکومتی نیز یکی از کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین مقولات در نظام است، گفت: متأسفانه برخی به دلیل عدم شناخت از اسلام و عدم آگاهی، آن طور که باید و شاید نتوانستند مبانی کلیدی این حوزه را از قرآن استخراج کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه اسلام در مباحث حکومتی و سیاسی نیز «سلبی» و «ایجابی» وارد می‌شود، ابراز داشت: محور مقوله حکومت و سیاست در این حوزه بدین معناست که در یک جا باید ولایتمدار بود و در جایی دیگر نه؛.
 
مصلحی در تشریح این مطلب، به آیات 51 تا 56 سوره مبارکه مائده اشاره کرد و با بیان اینکه این سوه یک سوره حکومتی است زیرا در زمانی که حضرت رسول (ص) در مدینه حکومت تشکیل دادند، نازل شد، گفت: طبق این آیات شریفه، ولایتمداری سلبی، یعنی آن که نباید ولایتمدار یهود و نصاری بود.
 
* توطئه سنگین یهود صهیونیسم با تمام توان برای مقابله با ایران
 
وی مصداق یهود و نصاری در دنیای امروز را اروپا و آمریکا عنوان کرد و با تأکید بر لزوم مطالعه تاریخ اسلام و تجزیه و تحلیل آن اظهار کرد: باید دید یهود در طول تاریخ بشر با انسان‌ها چه کرده و در طول حیات اسلام نیز چه توطئه‌هایی را علیه این دین مبین طراحی و اجرا کرده است؟
 
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در تاریخ زندگی بشر، هیچ قومی مانند یهود این قدر جنایت در حق بشریت نداشته، گفت: قرآن کریم نیز ابعاد مختلف زندگی قوم یهود، از نکات مثبت گرفته تا منفی را تشریح می‌کند که این موضوع دارای پیام خاصی است.
 
وی با بیان اینکه قوم یهود در جایی از قرآن به عنوان قوم برتر معرفی شده، اما به خاطر برخی اقدامات و مقابله با دین اسلام، در جای دیگری از این کتاب آسمانی منحوس‌ترین قوم خوانده شده است، بیان کرد: قرآن کریم می‌فرماید، «قوم یهود برای مومنان جزو دشمن‌‎های تند و سرسخت است».
 
مصلحی با بیان اینکه باید دید امروز برنامه این قوم برای براندازی انقلاب اسلامی چیست و هوشیار بود، گفت: یهود صهیونیسم و مسیحیت صهیونیسم با تمام توان برای مقابله با ایران اسلامی و اهداف والای آن برنامه‌ریزی و توطئه می‌کنند.
 
وی ضمن اینکه حضار را دعوت به مطالعه تاریخ 100 سال اول انقلاب و تجریه و تحلیل آن کرد، ابراز داشت: با مطالعه آن و مشاهده برخی موارد که در تاریخ انقلاب اسلامی نیز تکرار می‌شود، می‌‎توان با آن مقابله کرد.
 
وزیر سابق اطلاعات با گریزی به تاریخ صدر اسلام، از اینکه در تمام جنگ‌های پیامبر (ص) به جز جنگ احد و بدر، یهود نقش کلیدی را در مقابله با ایشان داشت، افزود: این قوم از غفلت دیگران استفاده کرده و حتی با تحریف تاریخ به نفع خود نخواسته واقعیات تاریخی اقدامات آنها علیه بشریت برملا شود.
 
وی با تأکید بر اینکه بعد از رحلت نبی مکرم اسلام نیز یهود در جنگ‌های علیه اسلام نقش ایفا کرد، افزود: بعد از حضرت رسول (ص)، یهودیت جنگ نرم سنگینی علیه اسلام به راه انداخت تا آن را از توسعه و حرکت پرشتاب بازدارد.
 
مصلحی ادامه داد: بررسی سابقه آنانی که به اسلام گرویدند با این هدف که کدام قوم را می‌توان علیه اسلام به کار گرفت در دستور کار یهود بود که در همین راستا قوم بنی‌امیه به عنوان بهترین بازیگر پیاده‌سازی اهداف تشخیص داده شد.
 
*استفاده از «دین علیه دین» ترفند اصلی دشمن
 
وی با بیان اینکه باید چگونگی انتخاب معاویه، شرایط حکومتش، چرایی حکمرانی او در شام و مسائلی از این دست را مورد تجریه و تحلیل قرار داد تا به برنامه‌های از پیش‌ طراحی شده یهود پی برد، گفت: معاویه ملعون 41 سال حکومت کرد که 20 سال آن بر شامات بود و 21 سال نیز بر کل جهان اسلام شامل پاکستان، افغانستان، ایران، تاجیکستان، فلسطین، شام، مصر، اردن و... .
 
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به وجود پیچیده‌ترین مشاوران یهودی در دربار معاویه، از راه‌اندازی جنگ نرمی وسیع علیه اسلام و حضرت علی(ع) سخن به میان آورد و ابراز داشت: این جنگ نرم تا بدان جا پیش رفته بود که وقتی حضرت علی(ع) در محراب عبادت شهید شدند، برخی گفتند «مگر علی (ع) نماز هم می‌خواند؟».
 
وی با بیان اینکه معاویه موجودی مکار، پیچیده، ضد دین و دغلباز بود، ابراز داشت: این موجود حیله‌گر با استفاده از مشاوران یهودی خود با «استفاده از دین علیه دین» به مقابله نرم با اسلام برخاست.
 
مصلحی با اشاره به این مطلب که معتقدم در تاریخ زندگی بشر، آدمی به پیچیدگی و مکاری معاویه پیدا نمی‌شود، گفت: شاید چرچیل، کمی به لحاظ حیله‌گری به این شخصیت نزدیک بوده باشد.
 
وی با طرح این سئوال که آیا انقلاب اسلامی بعد از پیروزی در جنگ سخت، دیگر رها شده خود پاسخ محکمی به آن داد و با بیان اینکه « نه، چنین نیست»، تصریح کرد: باید جنگ نرم دشمن را جدی گرفته و خود را در مقابل با آن تجهیز کنیم.
 
*دشمن شخصیت‌های هم‎تیپ بنی‎امیه را در انقلاب شناسایی کرده و به کار می‌گیرد
 
وزیر سابق اطلاعات با تأکید بر اینکه استکبار جهانی و در رأس آن صهیونیست، در مقابله با ایران اسلامی، همان نسخه شناسایی افرادی هم‌تیپ بنی‌امیه را در دستور کار خود قرار داده تا با استفاده از آنها به نظام ضربه بزند، ابراز داشت: به طور حتم در هر نهضت و حرکتی یک بنی‌امیه دارد.
 
وی با بیان اینکه ریزش‌های برخی در دوران انقلاب امری عادی است، گفت: تاریخ ثابت کرده برخی تا حدی با حرکت‌های انقلابی همسو هستند و وقتی منافع آنها به خطر بیفتد و یا تحت تأثیر مسائل دیگری قرار گیرند، از انقلاب دل می‌برند.
 
مصلحی تأکید کرد: این موضوع که برخی وسط راه انقلاب، ممکن است کم بیاورند باید عادی‌سازی شود نه اینکه وقتی فردی با سوابق انقلابی آن چنانی در بین راه، از انقلاب جدا شد، وحشت کنیم.
 
وی با بیان اینکه در تاریخ 35 ساله انقلاب رویش‌ها و ریزش‌هایی را شاهد بودیم، تأکید کرد: واکاوی و تحلیل این موضوع که چه شخصیت‌هایی با چه سوابقی و به چه دلیل؛ وسط راه کم آورده‌اند باید در دستور کار قرار گیرد.
 
وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه استکبار جهانی با جهت‌گیری‌های مختلف روی کار می‌آید، با گریزی به تاریخ اسلام و شمشیر کشیدن زبیر علیه علی(ع) در جنگ جمل با وجودی که در جریان سقیفه او تنها کسی بود که برای دفاع از حضرت، شمشیر کشید، گفت: این شخصیت با طراحی بنی‌امیه و با محوریت یهود و البته تأثیرپذیری از آقازده‌‎اش، عبدالله بن زبیر، به این وضعیت رسید.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سرویس اطلاعاتی انگلیس(MI6) برای مقابله با حرکات انقلابی ضد استکباری در کشورها، دو استراتژی «تمرکز بر روی نخبگان» و «استفاده از اراذل و اوباش» را در دستور کار قرار می‌دهد، ابراز داشت: در جریان فتنه 88 نیز این موضوع به وضوح مشاهده می‌شد.
 
*تا وقتی انقلاب هست، فتنه علیه آن ادامه دارد
 
مصلحی با بیان اینکه برخی به اشتباه می‌گویند 9 دی فتنه 88 را به کلی نابود کرد، در صورتی که فتنه تمام نشده، گفت: حماسه بزرگ 9 دی فتنه را به هم ریخت اما فتنه 88 و به طور کلی فتنه، هنوز تمام نشده است.
 
وی تأکید کرد: تا زمانی که انقلاب اسلامی هست، فتنه‌های دشمنان علیه آن نیز وجود خواهد داشت.
 
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دشمن در فتنه جدید اشتباهات فتنه 88 را دوباره تکرار نمی‌کند، ابراز داشت: به طور حتم موضوعاتی چون قداست‌شکنی در فتنه بعدی بروز نخواهد کرد زیرا دشمن فهمیده این موضوع مردم را به حمایت از مقدسات به خیابان خواهد کشاند.
 
وی با بیان اینکه فتنه جدید پیچیدگی خاصی دارد که باید هوشیار بود، در ادامه به استفاده غرب از برخی نخبگان در جریان فتنه 88 پرداخت و افزود: دیپلمات‌های انگلیس از 6 ماه قبل از انتخابات 88، با برخی نخبگان دیدارهایی داشتند که این وضعیت تا چند ماه بعد از انتخابات نیز ادامه داشت.
 
مصلحی که در آن ایام وزیر اطلاعات بود، گفت: بعد از مشاهده چنین دیدارهای مشکوکی به آقایان گوشزد کردم که دست استکبار پشت این ماجراست، اما آنها نه تنها توجهی نکردند که فقط سر، تکان دادند.
 
وی با بیان اینکه استفاده از اراذل و اوباش نیز از دیگر برنامه‌های دشمن در فتنه 88 بود، ابراز داشت: یک خانم فاحشه از کشورهای اروپایی در جریان فتنه 88 جمعیت بسیاری را با خود همراه کرده بود که بعدها یکی از کشورها اعلام کرد که این زن، نیروی آنها بوده است.
 
وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه در جریان فتنه 88 سرویس‌های اطلاعاتی منطقه با هدف براندازی نظام، حتی روی خطوط قرمز خود پا گذاشته بودند، بیان کرد: ناموس دستگاه اطلاعاتی هر کشوری، منابع اطلاعاتی آن است که برخی کشورهای منطقه برای براندازی ایران اسلامی، آن را به راحتی در اختیار سرویس‌های غرب قرار داده بودند.
 
*ریزش‌ هم در طیف چپ صورت می‌‎گیرد؛ هم طیف راست
 
وی با بیان اینکه فتنه 88 با تیزبینی رهبری و همراهی مردم خنثی شد، هرچند در این میان ریزش‌هایی نیز داشتیم، در ادامه تأکید کرد: فراموش نکنیم این ریزش‌ها ممکن است هم در طیف چپ صورت می‌‎گیرد؛ هم طیف راست.
 
مصلحی با تأکید بر اینکه باید معاویه زمان را شناخت تا بتوان با آن مقابله کرد، ابراز داشت: با نفاق جدید و پیچیده‌ای مواجه هستیم که باید هوشیار بود.
منبع: فارس