۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۴

جلیلی: سربازگیری دشمنان در فتنه از درون نظام بود

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی‌های دشمنان گفت: اگر اقتدار، عزت و پیشرفتی برای کشور حاصل شده مدیون همین اندیشه و تفکر ناب انقلاب اسلامی است.
کد خبر : ۲۲۵۰۱۶
صراط: سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در گفت‌وگویی صمیمانه با دانشجویان شرکت کننده در اردوی تشکیلاتی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف پیرامون موضوع تفکر پیشرفت و توسعه در اسلام، به تبیین اندیشه ناب گفتمان انقلاب اسلامی پرداخت و به پرسش‌های دانشجویان پیرامون این موضوع و مباحث روز داخلی و بین‌المللی پاسخ داد.

وی تاکید کرد: دشمنان در تلاش هستند تا با برنامه‌ریزی، مردم و خصوصا نسل جوان ما را از تفکر و اندیشه انقلاب اسلامی منصرف یا اگر موفق نشدند جوانان ما را از حرکت در این مسیر منحرف کنند و اگر در انحراف هم به توفیقی دست نیافتند در صدد ایجاد تردید بر می‌آیند.
 
جلیلی افزود: انقلاب اسلامی یک فکر جدید بود که با آنچه در سده‌های اخیر اتفاق افتاد، متفاوت بود به همین دلیل تمدن اسلامی که به واسطه انقلاب به وجود آمد و عینیت هم پیدا کرد، یک تمدن نوین بود.
 
وی با تاکید بر ایستادگی و مقاومت در برابر زورگویی‌های دشمنان گفت: اگر اقتدار و عزت و پیشرفتی برای کشور حاصل شده مدیون همین اندیشه و تفکر ناب انقلاب اسلامی است. هر جا که بر روی این تفکر و اندیشه مقاومت و ایستادگی کردیم، توانستیم موانع را از سر راه پیشرفت کشور برداریم.
 
عضو شورای راهبردی روابط خارجی در ادامه با اشاره به فتنه سال 88 گفت: در فتنه سال 88 دشمنان نظام که از ابتدای انقلاب به دنبال تخریب و انحراف در مسیر انقلاب بودند، از درون نظام سربازگیری کردند و همان حرف‌های آنها را این بار کسانی که درون نظام بودن بیان کردند.

وی افزود: رهبر حکیم انقلاب در تابستان در ملاقات با کارگزاران نظام فرمودند مراقب باشید دشمن شما را دچار اشتباه محاسباتی نکند. اگر تفکری آمد و اصل مبارزه با دشمن را زیر سوال برد، این تفکر از اندیشه و فکر اصیل گفتمان انقلاب اسلامی منحرف شده است و به انحراف کشاندن این تفکر خیانتی بزرگ است.

 لازم به ذکر است جلیلی در ادامه این جلسه که دو ساعت به طول انجامید به سوالات دانشجویان که پیرامون مباحث روز داخلی و بین المللی بود، پاسخ داد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی
برچسب ها: جلیلی فتنه نظام