۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۵
علی بیانی:

توافق کلی در بحث هسته‌ای دردی از ما دوا نمی‌کند

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه یک‌سال و نیم مذاکرات زورگویی، باج خواهی و غیرمنطقی بودن آمریکا را آشکار کرد، گفت: توافق بر سر کلیات دربحث هسته‌ای دردی از ما دوا نمی‌کند.
کد خبر : ۲۲۵۷۸۰
صراط: علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت گفت: آنچه که واضح است، این است که همه از توافق خوب در بحث هسته‌ای حمایت خواهند کرد و ما با آمریکایی‌ها در «عدم پذیرش توافق بد» هم‌نظریم اما آنچه که آمریکا در این مذاکرات از خود نشانده، باج‌خواهی از ملت ایران بوده است.

وی افزود: آنچه که آمریکا را از ما ناراحت کرده، ایستادگی ملت ایران دربرابر فشارهای ناحق این کشور بوده است. بر همین اساس آمریکا آنچه را که نتوانسته از طریق زور و تحریم از کشور ایران بگیرد، می‌خواهد در مذاکرات بگیرد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: ملت ایران از توافقی که به ضرر استقلال و عزت کشور باشد، حمایت نمی‌کنند و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تواقف نکردن بهتر از توافق بد است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه توافق بر سر کلیات به نفع کشور و مردم نیست و دردی از ما دوا نخواهد کرد، گفت: اگر توافق کلی صورت گیرد، جزئیات قرار داد روشن و واضح نخواهد بود و راه برای باج‌خواهی و بهانه‌جویی آمریکا باز خواهد شد.

بیانی خاطرنشان کرد: مسئولین باید در مذاکرات بدنبال حفظ عزت ملت ایران باشند چرا که مردم ایران در طول این 36 سال که از انقلاب می‌گذرد خصوصا در 8 سال جنگ تحمیلی نشان دادند عادت به پذیرش زورگویی خصوصا از آمریکا را ندارند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه ملت ما از توافق خوب حمایت می‌کنند، گفت: ما مشاهده کردیم که رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای عنوان کرد که ما می‌خواهیم ایران را مجبور به پذیرش خواسته خود کنیم. این نشان می‌دهد این کشور می‌خواهد خواسته خود را با زور بدست بیاورد اما ملت ما نشان داده است زیر بار زور نخواهد رفت.

دبیر دفتر تحکیم وحدت در پایان خاطرنشان کرد: آنچه که در یک‌سال و نیم مذاکرات آشکار شد، زورگویی، باج خواهی و غیرمنطقی بودن آمریکا بود که بر همین اساس هم بدنبال مجبور کردن ایران برای پذیرش توافق مورد نظر خودش است اما مردم ایران نشان داده اند در دفاع از حقوق خود عقب نشینی نخواهند کرد.
منبع: فارس