۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳

رپورتاژهای مکرر منافقین برای داعش

برخی اخبار مربوط به داعش در سوریه را منافقین بصورت مستقیم و بدون واسطه منتشر می کنند.
کد خبر : ۲۲۶۰۷۲
صراط: از جمله تضادهایی که جریان مخالف مقاومت در سوریه و عراق به رهبری آمریکا و کشورهای اروپایی همواره موضع چندگانه آنها را در مواجهه با تروریسم محکوم کرده است، تظاهر به تفاوت ماهیت گروهک های تروریستی و مدیریت آن در سوریه و عراق است.

از زمانی که گروهک های تکفیری همچون داعش به برخی مواضع مد نظر منافع آمریکا در عراق نزدیک شدند و مسئله شکلگیری ائتلاف برای مقابله با داعش مطرح شد،تلاش شده است تا تفاوتی میان مدیریت گروهک های تکفیری در سوریه و عراق نمود پیدا کند تا آمریکایی ها بدین نحو اهداف ژئوپولیتیکشان را پیش ببرند.

نکته حائز اهمیت در بررسی گروهک های تکفیری نشان می دهد که علاوه بر اینکه آنها در عراق و سوریه مدیریت واحدی از سوی سرویس های جاسوسی غربی دارند، میدان بازی و جغرافیای نبرد ایشان توسط آمریکایی ها تعریف می شود و در عین حال گروهک های مزدور نیز میدانند که اگر به منافع آمریکایی ها نزدیک شوند مورد هجوم و حذف فیزیکی قرار می گیرند.

منافقین نیز بعنوان یکی از ابزار های انسانی آمریکایی ها در عراق همواره از این مدل رسانه ای در مواجهه با مسئله داعش در عراق و سوریه پیروی می کنند و پس از اینکه در اقدامی قابل تامل گروهی را برای حمایت از داعش تشکیل دادند و در عین حال پشیمان شدند، تنها اخبار حمایتی از داعش را در سوریه پوشش می دهند و سعی می کنند در مسئله عراق ترجیحا ورود پیدا نکنند.

نکته حائز اهمیت این است که برخی اخبار مربوط به داعش در سوریه را منافقین بصورت مستقیم و بدون واسطه منتشر می کنند.

رپورتاژهای مکرر منافقین برای داعش

با توجه به قرارگرفتن پادگان اشرف در استان دیالی عراق و حضور پررنگ عناصر تکفیری در این منطقه،قطعا اگر منافقین در قرارگاهشان حضور داشتند،به جرات می توانستیم ادعا کنیم که یکی از قرارگاه های ثابت داعش در عراق شکل می گرفت و منافقین این محل را به ایشان تقدیم می کردند.

با این حال پس از شکلگیری مقاومت مردمی و به میدان آمدن مراجع در عراق پادگان اشرف اکنون به یکی از مراکز آموزشی برای مردم عراق تبدیل شده است که محل تقابل جدی به گروهک های تکفیری است.


منبع: دیده بان